چگونه سرامیک حمام را انتخاب کنیم؟

نحوه انتخاب کاشی حمام: آیا قصد دارید حمام خود را بازسازی کنید؟ در این مقاله مواردی آورده شده است که باید هنگام خرید کاشی های کف و دیوار جدید در نظر بگیرید.

کاشی ها نقش بسیار مهمی دارند زیرا نه تنها حمام را ضد آب می کنند بلکه ظاهر کلی آن را نیز تعیین می کنند. با وجود گزینه های بسیار زیاد کاشی در بازار از نظر متریال، شکل، اندازه، پرداخت، رنگ و الگوها، انتخاب بهترین گزینه برای حمام می تواند گیج کننده باشد.

این نکات به شما کمک می ‌کند تا انتخاب خود را محدود کنید و کاشی ‌هایی را انتخاب کنید که برای حمام شما مناسبتر هستند.

نحوه انتخاب کاشی حمام

تعداد کاشی ها را محاسبه کنید

ابتدا شماره کل را مشخص کنید. اگر قصد ایجاد طرحی با کاشی را دارید، مطمئن شوید که مقدار را برای دیوارها، کفپوش و کاشی های جداگانه محاسبه کرده اید.نحوه انتخاب کاشی حمام

بودجه خود را تعیین کنید

تعیین محدوده قیمت تقریبی کاشی های دیوار و کف با توجه به بودجه شما ضروری است. اگرچه کاشی های خاص نسبت به کاشی های دیوار و کف گران تر هستند، اما تعداد کاشی های خاص مورد نیاز در مقایسه با مقدار کل کاشی های کف و دیوار بسیار کمتر است.

نحوه انتخاب کاشی حمام

متریال را انتخاب کنید

کاشی های حمام در طیف گسترده ای از مواد مانند سرامیک، چینی، شیشه، سنگ طبیعی، موزاییک و کاشی سیمانی در دسترس هستند. از آنجایی که حمام در هنگام خیس شدن مستعد لیز شدن است، همیشه به سراغ کاشی های مات، بافت دار یا ضد لغزش بروید زیرا چسبندگی خوبی دارند. کاشی های شیشه ای هرگز نباید روی زمین استفاده شوند زیرا لیز هستند.

سرامیک و چینی به دلیل دوام و سهولت نگهداری از محبوب ترین گزینه های کاشی کاری هستند. هر دو این کاشی ها در رنگ های مات، براق و ساتن در طرح های مختلف موجود هستند اما کاشی های چینی ترجیح داده می شوند. کاشی هایی مانند سفال، سیمان و سنگ طبیعی به دلیل متخلخل بودن و آب بندی دوره ای نیاز به نگهداری دارند.

نحوه انتخاب کاشی حمام

اندازه کاشی را انتخاب کنید

مناسب ترین اندازه کاشی را برای کفپوش و روکش دیوار حمام انتخاب کنید که حداقل میزان برش و هدر رفتن را تضمین کند. کاشی‌ های کوچکتر را روی زمین انتخاب کنید زیرا تعداد خطوط دوغاب افزایش می ‌یابد و مقاومت بیشتری در برابر لغزش به کف می ‌دهند.

نحوه انتخاب کاشی حمام

پالت رنگ را تعیین کنید

همیشه خوب است که قبل از خرید کاشی، یک طرح رنگ در ذهن داشته باشید تا بتوانید آنها را سریعتر انتخاب کنید. می‌ توانید کاشی‌ های کف و دیوار را با هم تضاد یا ترکیب و مطابقت دهید و برای رسیدن به ظاهر دلخواه، کاشی ‌های رنگی، بافت‌ دار یا طرح‌ دار را در نظر بگیرید. برای تکمیل ظاهر، یک میز منطبق با موادی مانند گرانیت، مرمر یا کوارتز انتخاب کنید.

نحوه انتخاب کاشی حمام

همیشه توصیه می شود که برای یک حمام جمع و جور، از کاشی های رنگ روشن تر استفاده کنید تا ظاهری جادار به حمام بدهد. کاشی‌ های براق روی دیوارها را در نظر بگیرید زیرا این کاشی ‌ها نور را بازتاب می کنند و فضا را روشنتر نشان می ‌دهند.


می‌دانستید شرکت مهندسی آذرپاد تیسفون بهترین راهکار طراحی و ساخت ویلا را به شما می‌دهد! با ما تماس بگیرید.