بررسی بهترین نوع سقف

بهترین نوع سقف کدام است؟ هر نوع مصالح سقفی دارای مزایا و معایبی است، بنابراین این به صاحب خانه بستگی دارد که بهترین نوع را برای نیازها و ترجیحات خود انتخاب کند. در این مقاله رایج ترین نوع مصالح سقف را بررسی می کنیم تا به شما کمک کنیم بهترین انتخاب را داشته باشید.

بررسی بهترین نوع سقف

بهترین انواع سقف

انتخاب از بین مواد مختلف سقف می تواند بسیار دشوار باشد. برای کمک به محدود کردن انتخاب ها، ما هشت نوع از بهترین مصالح سقف را در زیر گردآوری کرده‌ ایم.

  • کاشی های سفالی
  • سقف بتنی
  • بام سبز
  • سقف فلزی
  • زونا
  • سقف تخته سنگی
  • سقف خورشیدی
  • سقف چوبی

بررسی بهترین نوع سقف

کاشی های سفالی

کاشی های سفالی یکی از قدیمی ترین مصالح سقف هستند و اغلب در خانه های به سبک ایتالیایی یا اسپانیایی دیده می شوند. خاک رس را می توان بدون لعاب، مانند کاشی سفالی، یا لعاب کارخانه ای با رنگ روشن یا سرد مشاهده کرد.

در حالی که نصب و تعمیر آن گران است، کاشی های سفالی بیش از 100 سال عمر می کنند و می توانند به صاحبان خانه در صرفه جویی در هزینه های انرژی کمک کنند.

کاشی های سفالی 12 تا 25 دلار به ازای هر فوت مربع برای مصالح یا 13000 تا 30000 دلار برای یک سقف کاملاً جدید هزینه دارند. تولیدکنندگان اغلب سبک ها و رنگ های کاشی را محدود می کنند، بنابراین اگر یکی را برای خانه خود می پسندید، در صورت نیاز به تعویض، موارد بیشتری سفارش دهید.

مزایا و معایب کاشی های سفالی

مزایا معایب
می تواند تا 100 سال دوام بیاورد هزینه سرمایه گذاری اولیه بالا
تعمیر و نگهداری پایین نصب سخت
کارایی انرژی خانه را بهبود می بخشد برای تمامی شیب های بام توصیه نمی شود

بررسی بهترین نوع سقف

سقف بتنی

کاشی بتنی یک ماده مقرون به صرفه و بادوام است که بسیار قابل تنظیم است. این نوع سقف در رنگ ‌ها و سبک ‌های مختلف وجود دارد و اغلب برای تقلید از ظاهر سایر متریال سقف مانند کاشی ‌های سفالی، تخته سنگی یا حتی لرزش ‌های چوبی استفاده می ‌شود.

همچون نوع تخته سنگ، همه خانه ها نمی توانند وزن آن را تحمل کنند. اگر ساپورت کافی وجود نداشته باشد، ممکن است پیمانکار شما نیاز به تقویت سقف داشته باشد.

انتظار می رود برای هر فوت مربع 2 تا 4 دلار برای کاشی بتنی یا 8000 تا 22000 دلار برای کل پروژه بهبود خانه بپردازید. اگر نیاز به تقویت سقف دارید، استخدام یک مهندس سازه می تواند 1000 تا 10000 دلار هزینه بیشتری در بر داشته باشد.

مزایا و معایب سقف بتنی

مزایا معایب
مواد مقرون به صرفه که می تواند با سایر مصالح سقف مطابقت یابد در دمای بسیار پایین ترک می خورد
مقاومت بالا در برابر باد دارد برخی از سقف ها ممکن است نیاز به تقویت داشته باشند
سازگار با محیط زیست و ساخته شده از مواد بازیافتی است رنگ ممکن است به مرور زمان محو شود

بهترین نوع سقف کدام است؟

بام سبز

بام سبز یک باغ روی پشت بام پوشیده از لایه ‌ای از پوشش گیاهی مانند بوته‌ های کوچک، درختان، علف‌ ها و گل ‌ها است. سیستم های بام سبز در بام های مسکونی به حمایت از گرده افشان ها و کاهش گرما کمک می کند.

طبق گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، دمای سطح یک بام سبز می تواند خنک تر از هوا عادی باشد، در حالی که سطح یک پشت بام معمولی می تواند تا 90 درجه گرمتر باشد.

بسیاری از خانه ها با سقف های مسطح یا شیب دار می توانند از یک پشت بام سبز پشتیبانی کنند. طبق گزارش EPA، هزینه نصب بام سبز از 10 دلار به ازای هر فوت مربع شروع می شود و تا 25 دلار در هر فوت مربع می رسد.

هزینه های نگهداری سالانه از 0.75 تا 1.50 دلار در هر فوت مربع متغیر است. ممکن است با انتخاب یک بام سبز سازگار با محیط زیست از معافیت مالیاتی برخوردار شوید.

بهترین نوع سقف کدام است؟

مزایا و معایب بام سبز

مزایا معایب
به حمایت از محیط زیست کمک می کند نیاز به نگهداری و آبیاری مکرر دارد
انتقال حرارت از طریق سقف را کاهش می دهد ممکن است نیاز به ساپورت سازه ای داشته باشد
ارزش زیبایی شناختی اضافه می کند به سرمایه گذاری بالا نیاز دارد

بهترین نوع سقف کدام است؟

سقف فلزی

بام فلزی یکی دیگر از مصالح محبوب بام است که می تواند چندین دهه دوام بیاورد. سقف های فلزی در انواع، رنگ ها و سبک های مختلف وجود دارد. ورق های فلزی و زونا رایج ترین انواع هستند، اگرچه می توانید سقف های درز ایستاده یا راه راه فلزی را نیز انتخاب کنید.

انواع زیادی از فلزات موجود است (گالوالوم، آلومینیوم، مس، روی و فولاد محبوبترین آنها هستند) تا با زیبایی منزل شما مطابقت داشته باشند و در عین حال بودجه نیاز به بودجه زیادی نداشته باشند.

به طور متوسط ​​هزینه یک سقف فلزی 11000 دلار است، اما قیمت آن بین 5600 تا 16500 دلار است. انتظار می رود بسته به نوع فلز، بین 4 تا 30 دلار برای هر فوت مربع پرداخت کنید.

سقف های فلزی برای انواع خانه ها مناسب هستند، اما معمولاً برای سقف های مسطح توصیه نمی شوند، به خصوص اگر شیب کم یا بدون شیب باشند.

بهترین نوع سقف کدام است؟

مزایا و معایب سقف های فلزی

مزایا معایب
می تواند تا 100 سال دوام بیاورد هزینه های اولیه بالاتر دارند
می تواند ارزش فروش مجدد خانه شما را افزایش دهد صدای برخورد باران به سقف می تواند در هنگام طوفان زیاد باشد
در برابر آتش مقاوم هستند همیشه برای خانه های ساحلی توصیه نمی شود زیرا نمک می تواند باعث زنگ زدگی شود

زونا

زونا سقفی قطعات مستطیلی و مسطحی هستند که با هم همپوشانی دارند تا آب را از سقف شیبدار دور کنند. آسفالت رایج ترین نوع زونا است، اما آنها در طیف وسیعی از مواد وجود دارند. بهترین شیلنگ سقف به سبک خانه، چیدمان سقف و شرایط آب و هوایی منطقه شما بستگی دارد.

مواد زونا بیشترین تأثیر را بر عملکرد، دوام و هزینه سقف شما دارد. سقف های آسفالتی زونا مقرون به صرفه ترین هستند، در حالی که کاشی های سفالی، تخته سنگ طبیعی و سقف های خورشیدی سرمایه گذاری های بزرگتری هستند.

قیمت هر فوت مربع زونا 4 دلار و برای خورشیدی تا 25 دلار در هر فوت مربع می رسد. در قسمت پایینی، یک سقف زونا جدید 5000 دلار قیمت دارد، اما قیمت ها برای مصالح سطح بالاتر روی سقف بیشتر می تواند و ممکن است بیش از 20000 دلار باشد.

بهترین نوع سقف کدام است؟

مزایا و معایب سقف زونا

مزایا معایب
در انواع مواد، سبک ها، الگوها و رنگ های متناسب با هر بودجه ای عرضه می شود به اندازه سایر انواع سقف بادوام نیست
در برابر اکثر عناصر آب و هوایی محافظت ارائه می کند به طور معمول در محل های دفن زباله قرار می گیرند
تعمیر و تعویض آسانی دارند مستعد آسیب ناشی از باد هستند

سقف تخته سنگی

تخته سنگ یکی از بزرگترین ابعاد در میان مصالح سقفی دارد که بین 5421 تا 23712 دلار قیمت دارد. تخته سنگ استاندارد برای هر فوت مربع 10 تا 15 دلار قیمت دارد، در حالی که کاشی های تخته سنگ مصنوعی ساخته شده از خاک رس، سرامیک یا بتن از 7 تا 10 دلار در هر فوت مربع متغیر است.

نصب تخته سنگ نسبت به سایر مصالح سقف بیشتر طول می کشد زیرا نصب آن دشوارتر است. نصب سقف تخته سنگی روی یک خانه با اندازه متوسط ​​بین 200 تا 300 ساعت طول می کشد، در حالی که نصب سقف کاذب یک تا سه روز طول می کشد.

هنگامی که سقف تخته سنگی به خوبی نگهداری شود، می تواند برای نسل ها در اکثر خانه ها دوام بیاورد. با این حال برخی از خانه های قدیمی ممکن است قادر به تحمل 1500 تا 2000 پوند فشار اضافی از سقف تخته سنگ نباشند.

بهترین نوع سقف کدام است؟

مزایا و معایب سقف تخته سنگی

مزایا معایب
طول عمر 200 ساله خانه ممکن است به ساپورت های سازه ای اضافی نیاز داشته باشد
تعمیر و نگهداری پایین هزینه اولیه بالا
مقاوم در برابر آتش اجسام سنگین مانند تگرگ های بزرگ می توانند باعث آسیب شوند و نیاز به تعمیر سقف باشد

بهترین نوع سقف کدام است؟

سقف خورشیدی

سقف خورشیدی از ورقه های فتوولتائیک نازک ساخته شده است که روکش یا جایگزین سقف هستند و به جلوی سقف متصل می شوند. آنها با جذب نور خورشید و تبدیل آن به انرژی برای خانه کار می کنند. فناوری hose سقف خورشیدی نسبتاً جدید است، بنابراین باید یک سقف‌ ساز متخصص در نصب پیدا کنید.

سقف خورشیدی یک سرمایه گذاری قابل توجه است که برای صاحبان خانه 21 تا 25 دلار در هر فوت مربع یا 35000 تا 75000 دلار برای این پروژه هزینه دارد. با این حال صاحبان خانه می توانند از مشوق های خورشیدی، تخفیف ها و اعتبارات مالیاتی برای جبران هزینه اولیه استفاده کنند.

قبل از انتخاب سقف خورشیدی، مهم است که توجه داشته باشید که این فناوری برای هر سقفی مناسب نیست. اگر سقف شما در طول روز به اندازه کافی نور مستقیم خورشید دریافت نمی کند، سقف خورشیدی ممکن است گزینه ای مناسب نباشد.

اگر سقف های خورشیدی نصب کرده اید، می توانند تا 25 سال خورشیدی دوام بیاورند، که تقریباً طول عمر یک پنل خورشیدی است. شما می توانید با انجام بازرسی های منظم و پیگیری تعمیر و نگهداری از طول عمر آنها اطمینان حاصل کنید.

مزایا و معایب سقف خورشیدی

مزایا معایب
ردپای کربن را کاهش می دهد هزینه های بالاتری دارند
اعتبارات مالیاتی و تخفیف ها به جبران هزینه های سقف خورشیدی کمک می کند بستگی به جهت سقف شما دارد
براق و از نظر زیبایی شناسی رضایت بخش است کارایی کمتری نسبت به پنل های خورشیدی دارند

بهترین نوع سقف کدام است؟

سقف چوبی

ظاهر سقف های چوبی با هر خانه ای به سبک کلاسیک و تاریخی، مانند کلبه های کیپ کاد یا خانه های سنتی، به خوبی جفت می شود. سقف های چوبی اصلی به منظور یکنواختی اره‌ کاری می ‌شوند، در حالی که ساقه ‌ها برای ظاهری ناهموار به گوه ‌هایی تقسیم می‌ شوند.

چوب سدر، چوب سرخ یا کاج رایج ترین انواع چوب هستند که می توانند هر رنگی به خود بگیرند. چوب در آب و هوای مرطوب به خوبی جوابگو نیست و در مناطق خشک کشور بیشترین دوام را دارد. چوب برای حداکثر دوام نیاز به نگهداری و بررسی منظم با مواد بازدارنده آتش و مواد نگهدارنده شیمیایی دارد.

هزینه سقف چوبی به نوع و درجه چوب و همچنین انتخاب قطعات یا نوع بستگی دارد. به عنوان مثال زونا سدر به ازای هر فوت مربع 4.50 تا 9 دلار قیمت دارد، در حالی که نوع سدر برای هر فوت مربع 5.50 تا 13.50 دلار است.

هزینه متوسط ​​برای نوع های چوب غیر سرو حدود 5.25 دلار به ازای هر فوت مربع است. قیمت متوسط ​​برای نصب سقف 3000 فوت مربعی 18000 تا 25000 دلار است.

مزایا و معایب سقف های چوبی

مزایا معایب
افزایش جذابیت تعمیر و نگهداری بالا
مقاوم در برابر باد و آسیب ضربه چوب ممکن است نیاز به مراقبت داشته باشد
عایق خوبی است در برابر آب، کپک و پوسیدگی آسیب پذیر است

بهترین نوع سقف کدام است؟

مقایسه بهترین انواع سقف

متریال هزینه در هر فوت مربع
سقف سفالی 3 تا 7 دلار
سقف بتنی 2 تا 4 دلار
بام سبز 10 تا 25 دلار
سقف فلزی 2 تا 25 دلار
سقف زونا 0.8 تا 25 دلار
سقف تخته سنگ 7 تا 15 دلار
سقف خورشیدی 21 تا 25 دلار
سقف چوبی 4.5 تا 13.5 دلار

پروژه های سقف سازی حرفه ای در مقابل پروژه های سقف سازی خانگی

پروژه های سقف سازی عموماً پیشرفته تر از آن چیزی است که یک صاحب خانه متوسط ​​می تواند انجام دهد. یک اتفاق کوچک می تواند به شما یا خانه شما آسیب برساند.

پوشش سقف بهتر است به یک پیمانکار حرفه ای سقف با دانش و تخصص لازم برای تعویض یا نگهداری سقف واگذار شود. شرکت های معتبر به موقع و اقدامات ایمنی مناسب را رعایت خواهند کرد.

چگونه یک حرفه ای را استخدام کنیم

بسیاری از پیمانکاران سقف در انواع خاصی از سقف ها تخصص دارند. در زیر مواردی آورده شده است که هنگام جستجو برای یک پیمانکار حرفه ای مناسب باید به دنبالشان باشید.

  • بررسی آنلاین سقف ‌سازها در منطقه خود را بررسی کنید و از دوستان و خانواده توصیه ‌هایی بخواهید.
  • اطمینان حاصل کنید که شرکت در نوع مصالح سقف مورد نظر شما تجربه دارد.
  • کسب و کار را در Better Business Bureau (BBB)، Yelp، Trust Pilot و سایر سایت های مشابه جستجو کنید.
  • از حداقل سه پیمانکار قیمت بگیرید و در مورد تجربه، در دسترس بودن و نرخ آنها سوال بپرسید.
  • بررسی کنید که آیا شرکت در استان شما دارای مجوز و بیمه است یا خیر.
  • یک جدول زمانی اجرای پروژه بخواهید.
  • برآورد هزینه، تضمین یا ضمانت نامه را به صورت کتبی دریافت کنید.

سخن پایانی

بهترین نوع سقف برای هر کسی متفاوت است. برخی از انواع سقف ها برای هر خانه ای مناسب نیستند. توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری، مزایا و معایب را بسنجید. باید سقف شما مکمل سبک خانه شما باشد و در برابر آب و هوای محلی مقاومت کند.

اگر قصد انجام پروژه انبوه سازی، ساخت شهرک مسکونی، ساخت ویلا دارید به وب سایت آذرپاد تیسفون مراجعه کرده و با کارشناسان مشاوره داشته باشید.