چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی خانه: کارهایی که باید روزانه، هفتگی و فصلی انجام دهید

چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی خانه: آیا می دانستید که سیستم لوله کشی خانه و ویلای شما حدود 15 درصد از ارزش کل خانه شما را تشکیل می دهد؟ این کاملا یک سرمایه گذاری است!

یک سیستم لوله کشی با عملکرد روان و کارآمد به شما این امکان را می دهد که آب تمیز و شیرین و آب گرم داشته باشید تا خانه و خانواده خود را تمیز نگه دارید. عملکرد صحیح سیستم های لوله کشی مزایای دیگری نیز دارد:

  • دسترسی به آب تمیز برای سلامت، بهداشت و رفاه ضروری است.
  • سیستم های لوله کشی خانه راحتی را به زندگی مدرن اضافه می کنند.
  • لوله کشی مدرن می تواند به جوامع در مواقع کمبود آب و خشکسالی کمک کند.
  • دستگاه های صرفه جویی در مصرف آب، کارایی آب و صرفه جویی در انرژی را افزایش می دهند.

به عنوان یک صاحب خانه، باید از سرمایه خود محافظت کنید. این بدان معناست که کل خانه خود را حفظ کنید، که شامل سیستم لوله کشی است که هر روز برای انجام کارهای خانه و سایر وظایف خود به آن تکیه می کنید.

چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی خانه

چرا باید نگران تعمیر و نگهداری سیستم لوله کشی باشیم؟

مراقبت از لوله کشی خانه برای حفظ جریان آب تمیز و تخلیه زباله های خانه ضروری است. بیشتر مردم تا زمانی که مشکلی پیش نیاید به لوله کشی خود فکر نمی کنند. با این حال تا آن زمان آنها با یک آشفتگی بزرگ و در نهایت، یک صورت حساب بزرگ مواجه می شوند.

می توان از این امر اجتناب کرد. تعمیر و نگهداری لوله کشی کاری است که باید به طور مرتب انجام دهید تا مشکلات کوچکی را که بعداً به مشکلات بزرگ و هزینه ساز تبدیل می شوند، حل کنید. تعمیر و نگهداری همچنین به شما در صرفه جویی در مصرف آب و صرفه جویی در قبض انرژی کمک می کند.

قطعات لوله‌ کشی معیوب نه تنها بعداً می ‌توانند باعث مشکلات گرانتر شوند، بلکه می ‌توانند در این بین پول را هدر دهند. یک نشت کوچک می تواند مقدار زیادی آب را هدر دهد.

همانطور که آب قطره قطره بیرون می آید، بر این قبض اضافه می شود. برای هدر دادن یک لیتر آب تنها 4000 قطره نیاز است. یک قطره در دقیقه فقط از یک شیر آب در خانه شما حدود 1،440 قطره در روز و 34 گالن در سال می شود!

نگهداری از سیستم لوله کشی خانه به معنای بررسی دوره ای نشتی های کوچک است. همچنین شامل انجام برخی تعمیرات فصلی لوله کشی برای رفع مشکلات و تعمیر آنها در اسرع وقت است.

با تعمیر و نگهداری فصلی لوله کشی، شما باید سیستم سپتیک خود را بازرسی و نگهداری کنید و همچنین دستگاه های مصرف کننده آب خود یعنی آبگرمکن، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی را نیز سرویس کنید.

نشتی لوله کشی نه تنها بر لوله ها و فشار آب شما تأثیر نمی گذارد، بلکه می تواند به خانه شما نیز آسیب برساند. نشتی که در زیر سینک یا دیوار ردیابی نشود، می تواند منجر به پوسیدگی چوب، رشد قالب و خوردگی لوله شود.

ترمیم آسیب طولانی مدت ناشی از یک نشتی کوچک پرهزینه است و به دلیل ناراحتی که ممکن است ایجاد کند برای شما دردسر بزرگتری خواهد داشت.

اگر لوله ای یخ زد و ترکید، ممکن است با یک اتاق سیل زده روبرو شوید. آب جذب شده توسط فرش باید با جاروبرقی خارج شود و ناحیه باید به سرعت خشک شود تا از نفوذ کپک جلوگیری شود.

چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی خانه

بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات لوله کشی، کاهش هزینه های انرژی و حفظ آب برای نسل های آینده این است که مطمئن شوید سیستم لوله کشی خانه شما به درستی کار می کند. اگر مشکلی پیش آمد، باید فوراً با آن برخورد کنید.

در این مقاله یک چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی را خواهید یافت که شامل نکات روزانه، بازرسی های هفتگی و نگهداری برای هر فصل است. با پیروی از این چک لیست، می توانید در هزینه های انرژی صرفه جویی کنید، آب را صرفه جویی کنید و از درست کار کردن سیستم لوله کشی خانه خود اطمینان حاصل کنید.

نکات نگهداری روزانه

کاری که روزانه انجام می دهید می تواند بر لوله کشی شما تأثیر بگذارد. نگهداری روزانه شامل جلوگیری از گرفتگی است که یکی از رایج ترین مشکلات لوله کشی است که صاحبان خانه با آن مواجه می شوند.

چرا نگران گرفتگی فاضلاب باشید؟ گرفتگی ها نه تنها مزاحم هستند، بلکه با وارد آوردن فشار و استرس بیشتر، طول عمر لوله های فاضلاب را نیز کاهش می دهند. حتی تخلیه کند می تواند مشکلاتی ایجاد کند، بنابراین بهتر است گرفتگی را قبل از اینکه به انسداد کامل تبدیل شود، پاک کنید. بهتر است در وهله اول از انسداد جلوگیری کنید.

شما روزانه از لوله کشی خانه خود استفاده می کنید، بنابراین باید روزانه از آن مراقبت کنید. اما چگونه؟ شما می توانید این کار را با پیروی از چند نکته ساده تعمیر و نگهداری لوله کشی انجام دهید تا آب خود را در لوله های خود حرکت دهید و روند خروجی زباله ها از خانه خود را حفظ کنید.

حمام و آشپزخانه دو اتاق در خانه شما هستند که بیشترین آب را تامین می کنند و در معرض بیشترین خطر مشکلات لوله کشی قرار دارند.

چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی خانه

آشپزخانه

لوله‌ های فاضلاب آشپزخانه اغلب به دلیل زباله ‌ها یا زباله ‌هایی که در سینک فرو می‌ روند مسدود می ‌شوند. برای جلوگیری از گرفتگی فاضلاب در این اتاق، هرگز گریس یا روغن را در سینک نریزید. این شامل روغن ها و چربی های پخت و پز مانند کره است که می توانند در لوله ها گرفتگی ایجاد کند و جریان آب را مسدود کنند.

استفاده نادرست از دفع زباله یکی دیگر از دلایل رایج گرفتگی فاضلاب آشپزخانه است. برای جلوگیری از این مشکل، این چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی آشپزخانه را دنبال کنید:

  • همیشه قبل از افزودن غذا، آب و محل دفع را مشخص کنید.
  • هرگز ضایعات مواد غذایی فیبری یا رشته ای را در محل دفع قرار ندهید. اینها شامل پوست موز، کرفس، پوست سیب زمینی و سایر مواد غذایی است که به سختی آسیاب می شوند.
  • همیشه اجازه دهید آب سرد حداقل 15 ثانیه پس از استفاده از دفع جریان داشته باشد. این تضمین می کند که ضایعات مواد غذایی از خط اصلی تخلیه می شوند.
  • ماشین ظرفشویی خود را در شب روشن کنید تا آب گرم حفظ شود و فشار آب خوب در طول روز حفظ شود.

چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی خانه

حمام

حمام اتاق دیگری است که اغلب فاضلاب در آن می گیرد. با پیروی از این چک لیست نگهداری لوله کشی می توانید گرفتگی ها را کاهش دهید و حتی از آنها جلوگیری کنید:

  • با کاهش استفاده از روغن حمام و نصب توری روی زهکشی برای جلوگیری از پایین رفتن موها در مجرای فاضلاب، زهکشی حمام و سینک را آزاد نگه دارید.
  • با عدم استفاده از آن به عنوان سطل زباله از گرفتگی توالت پرهیز کنید. در حالت ایده آل، فقط زباله های انسانی و دستمال توالت باید شسته شوند. در حالی که برچسب تامپون و برخی دستمال‌ ها قابل شستشو هستند، بهتر است این کار را نکنید.
  • بین دوش گرفتن حدود 10 دقیقه صبر کنید تا به حفظ فشار آب و آب گرم مناسب در طول روز کمک کنید. حفظ فشار مناسب آب به جلوگیری از استرس ناخواسته بر سیستم لوله کشی خانه شما کمک می کند.
  • از استفاده از محصولات شیمیایی پاک کننده گرفتگی که می توانند ضرر بیشتری نسبت به سود داشته باشند، خودداری کنید. این محصولات می توانند لوله های شما را دچار خوردگی کنند!

به تمام محصولاتی که برای شستشو، مرطوب کردن و حالت دادن استفاده می کنید فکر کنید. آنها اغلب چرب هستند تا رطوبت پوست و موی شما را تامین کنند. با این حال هنگامی که آنها راه خود را به سیستم لوله کشی شما برسانند، می توانند به لوله ها بچسبند، زباله های دیگر را جذب کنند و باعث انسداد شوند.

چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی خانه

تعمیر و نگهداری هفتگی

چک کردن لوله های خود یک بار در هفته ایده خوبی برای همه صاحبان خانه است. این راه خوبی برای جلوگیری از تبدیل شدن مشکلات کوچک به مشکلات بزرگ و پرهزینه است. برخی از تعمیرات هفتگی لوله کشی شامل موارد زیر است:

  • نشتی را بررسی کنید. در زیر سینک ‌ها به دنبال نشانه‌ هایی از رطوبت، مانند گودال‌ های آب، آثار آب، کپک و رشد قارچ باشید.
  • تمام لوله های سینک و دوش را از نظر سرعت یا لوله کشی آزمایش کنید. اگر هنگام تخلیه آب حباب ظاهر شود، معمولاً نشانه تخلیه کند است. تمام لوله کشی ها باید در حین پایین آمدن آب چرخش کامل داشته باشند.
  • هر شیر آب را در خانه خود باز کنید. آب نباید از دستگیره ها یا شیرها خارج شود.
  • پرز گیرهای ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید.

نشتی‌ های کوچک می ‌توانند تا 1 تریلیون گالن آب در سال را در سراسر کشور هدر دهند. اگر برخی از رایج ‌ترین مکان ‌هایی که در سیستم لوله ‌کشی خانه‌ تان رخ می ‌دهد را بشناسید، تشخیص نشتی چندان دشوار نیست:

  • شیرهای لوله
  • شیرآلات
  • توالت فرسوده
  • سر دوش
  • شل بودن اتصالات لوله

همه اینها به راحتی با تعویض وسایل تعمیر می شوند. معمولاً هزینه زیادی ندارند، اما از اضافه کاری پرهزینه آب جلوگیری می کنند.

چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی خانه

تعمیر و نگهداری فصلی

تغییر فصل می تواند لوله کشی شما را تحت تاثیر قرار دهد. مراحل تعمیر و نگهداری سیستم لوله کشی خاصی وجود دارد که باید در پاییز، زمستان، بهار و تابستان انجام دهید.

در طول پاییز، برگ‌ ها می ریزند و دما شروع به کاهش می ‌کنند و به شما یادآوری می کنند که زمستان نزدیک است. این زمان برای آماده سازی لوله های خود برای روزهای سرد زمستانی پیش رو است.

شیلنگ در فضای باز

شیلنگ های آب در فضای باز و شیلنگ های آب مورد استفاده در بهار و تابستان باید برای خواب زمستانی آماده شوند. این چک لیست نگهداری لوله کشی پاییزی در فضای باز را دنبال کنید تا به درستی برای روزهای سرد پیش رو آماده شوید:

  • شلنگ آب خود را از لوله بیرونی جدا کنید. اگر شلنگ متصل بماند، می ‌تواند یخ بزند، منبسط شود و باعث ترکیدن لوله ‌های داخلی متصل شود.
  • دریچه های آب را برای لوله های خارج از منزل (در صورت داشتن آنها) ببندید و آب را از خطوط آب خارج از منزل خود تخلیه کنید.
  • شیرهای آب بیرون را از نظر چکه و نشتی بررسی کنید. قبل از فرا رسیدن زمستان با یک لوله کش تماس بگیرید تا تعمیرات لازم را انجام دهد.
  • با استفاده از پوشش عایق استایروفوم، تمام اسپیگوت های فضای باز را بپوشانید. اینها را می توانید در فروشگاه های لوازم خانگی پیدا کنید.
  • لوله ها را در مناطق گرم نشده خانه مانند گاراژ عایق بندی کنید. در اطراف لوله هایی که مستعد یخ زدگی هستند از نوار حرارتی استفاده کنید.

چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی خانه

آبگرمکن

آبگرمکن شما برای گرم نگه داشتن آب در ماه های سردتر باید بیشتر کار کند.

برای کمک به کار موثرتر و کارآمدتر، این نکات ساده نگهداری آبگرمکن را دنبال کنید:

  • برای عملکرد بهینه دمای آبگرمکن خود را روی 120 درجه فارنهایت نگه دارید.
  • آبگرمکن خود را چک کنید تا هر گونه رسوب خارج شود. رسوب باعث خوردگی، کاهش راندمان و کاهش طول عمر آبگرمکن شما می شود.
  • شیر تخلیه فشار آبگرمکن را با بلند کردن اهرم تست کنید. اگر به درستی کار می کند، شیر باید اجازه دهد که آب داغ به لوله تخلیه وارد شود. احتیاط: این آزمایش را بر روی واحدهای پنج ساله یا بیشتر انجام ندهید. برای جلوگیری از ایجاد نشتی با یک لوله کش مشورت کنید.

تعمیر و نگهداری لوله کشی پمپ ناودان و سامپ

دو کار مهم دیگر در فضای باز شامل تمیز کردن زباله های ناودان ها و بازرسی و تمیز کردن پمپ سامپ است. ناودان ها باید عاری از زباله باقی بمانند تا آب به راحتی در طول پاییز و زمستان جریان یابد. پمپ هایی که در معرض دماهای بسیار سرد قرار دارند ممکن است یخ بزنند و از کار بیفتند. پمپ و گودال باید قبل از رسیدن هوای سرد زمستان تمیز و بازرسی شود.

لوله های یخ زده یکی از بزرگترین دغدغه های صاحبان خانه در فصل زمستان است. هنگامی که آب داخل لوله های شما یخ می زند، منبسط می شود که باعث می شود لوله ها تحت فشار دچار ترکیدگی شوند.

نگرانی اصلی شما در مورد تعمیر و نگهداری لوله کشی در زمستان، جلوگیری از یخ زدن لوله ها است.

برای جلوگیری از مقابله با دردسر لوله های یخ زده، این چک لیست نکات نگهداری لوله کشی زمستانی را دنبال کنید:

  • لوله های آب سرد و گرم را عایق بندی کنید، به ویژه آنهایی که در مناطق آسیب پذیر در برابر یخ زدگی قرار دارند: فضاهای زیرزمین.
  • مناطق نزدیک به منابع آب را بررسی کنید، مانند کابینت های آشپزخانه و حمام که لوله ها را در خود جای داده اند و در اتاق زیر شیروانی، گاراژ و زیرزمین.
  • برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها، در فصل زمستان در فواصل زمانی معین، اجازه دهید آب از هر شیر خانه شما خارج شود.

اگر لوله های داخلی شما مستعد یخ زدن هستند یا هوای بسیار سرد جریان دارد،

می توانید اقدامات پیشگیرانه را برای کاهش خطر یخ زدگی انجام دهید:

  • کل خانه خود را گرم کنید و نه فقط اتاق های خاص. اجازه دادن به هوای گرم برای گردش در خانه، لوله های شما را گرم نگه می دارد.
  • درهای کابینت که لوله های آشپزخانه و حمام را در خود جای می دهند را باز بگذارید تا هوای گرم داخل آن جریان یابد.
  • زمانی که دما بسیار سرد است، اجازه دهید آب از هر شیر آب در خانه شما جاری شود.

سیستم گرمایشی شما باید به درستی کار کند تا خانه شما گرم بماند. اگر آن را بررسی و نگهداری نکنید، ممکن است در هنگام انجماد دما کاهش یابد. تعمیر و نگهداری لوله کشی خانه فقط مربوط به لوله های شما نیست، بلکه در مورد نگهداری کل خانه نیز می باشد.

چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی خانه

اگر لوله ها یخ بزنند چه؟

اگر لوله های شما در طول یک زمستان سرد یخ بزند، می توانید اقدامات خاصی را برای کمک به کاهش میزان آسیب انجام دهید:

  • آب را در شیر قطع کننده لوله های آن ناحیه ببندید.
  • شیر آب را باز بگذارید تا فشار لوله ها کاهش یابد.
  • از سشوار یا تفنگ حرارتی برای آب کردن آرام لوله های یخ زده استفاده کنید.
  • هرگز از مشعل یا هر نوع شعله باز دیگر برای آب کردن یخ لوله ها استفاده نکنید.
  • اگر لوله ها ترکید یا ترک خورد، با یک لوله کش تماس بگیرید تا آنها را تعویض کند.

هر کسی که در خانه شما زندگی می کند یا در خانه شما می ماند باید بداند که دریچه های قطع کننده آب در اتاق های مختلف خانه شما کجا هستند.

آنها همچنین باید بدانند که دریچه قطع کننده اصلی شما کجاست تا در صورت ترکیدن لوله ها دچار سیل زدگی نشوند. اگر نمی دانید دریچه های قطع کننده در کجا قرار دارند، می توانید از لوله کش محلی خود برای یافتن آنها کمک بخواهید.

آب و هوا در بهار گرم می شود و صاحبان خانه را برای شروع نظافت بهاره در داخل و خارج خانه مضطرب می کند. همچنین باید زمانی برای نگهداری لوله کشی بهاره باشد تا بعداً از مشکلات لوله کشی جلوگیری شود.

چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی خانه

در داخل خانه

لوله های فاضلاب کلید تعمیر و نگهداری موثر لوله کشی فنری داخلی هستند. شما باید تمام لوله های فاضلاب خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کنند. اگر مشکلی پیدا کردید، با یک لوله کش محلی تماس بگیرید تا در اسرع وقت آن را برطرف کند.

در زیر چند نکته نگهداری وجود دارد که باید رعایت کنید:

  • نشت کند در اطراف خانه خود را بررسی کنید. می توانید این کار را با خواندن رقم کنتور آب انجام دهید و تا چند ساعت از مصرف آب خودداری کنید. بعد از دو ساعت، اگر قرائت تغییر کرد، نشتی دارید.
  • تمام لوله های خانه خود را برای علائم نشتی، مانند گودال ها یا واترمارک بررسی کنید. در صورت نیاز به کمک با یک لوله کش تماس بگیرید.
  • زهکشی هایی را که اغلب استفاده نمی کنید، با ریختن یک گالن آب روی آنها بررسی کنید تا تله پر شود و از ورود بو به خانه شما جلوگیری شود. هر زهکشی که کند است باید تمیز شود.
  • وسایلی که آب مصرف می کنند (مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی خود) را از نظر ترک خوردگی، برآمدگی یا فرسودگی شیلنگ بررسی کنید. برای جلوگیری از نشتی در آینده، هر شیلنگ فرسوده را تعویض کنید.
  • کاسه توالت و مخزن خود را از نظر نشتی بررسی کنید. چند قطره رنگ خوراکی را به مخزن توالت اضافه کنید. اگر ظرف 30 دقیقه متوجه رنگ در کاسه توالت شدید، نشتی دارید.

انجام این گام های کوچک در هر بهار می تواند به شما کمک کند در مصرف آب صرفه جویی کنید و از بروز مشکلات در مسیر جلوگیری کنید.

تعویض شیلنگ های فرسوده در ماشین لباسشویی یک کار ساده است و هزینه زیادی برای شما ندارد. بررسی نشتی زمان زیادی را از شما نمی گیرد، اما بعداً باعث صرفه جویی در زمان، پول و دردسرهای زیادی می شود.

چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی خانه

بیرون از خانه

با گرم شدن هوا در بهار، پرندگان در مکان‌ های مختلف لانه می ‌سازند و در هنگام آب شدن برف خطر سیل را افزایش می ‌دهند. این زمان ایده آل برای انجام برخی تعمیرات مهم لوله کشی در فضای باز است.

در زیر یک چک لیست برای فضای باز آورده شده است:

  • ناودان ها و سرریزها را از هر لانه پرنده پاک کنید.
  • لانه های پرندگان ساخته شده در دریچه های لوله کشی را بررسی کنید.
  • اسپیگوت های فضای باز را روشن کنید تا مطمئن شوید که نشتی ندارند. در صورت مشاهده نشتی یا چکه، فوراً تعمیرات را انجام دهید.

تابستان زمان ایده آلی برای بررسی سیستم سپتیک شماست. زمین و هوا گرم است و کار لوله کش را راحت تر می کند. انسداد در خط اصلی فاضلاب یا عقب نشینی فاضلاب یک مشکل جدی است.

آب ناشی از طوفان های شدید می تواند به شکاف های سیستم فاضلاب شما نفوذ کند و باعث ایجاد گرفتگی شود. شما می توانید با نگهداری منظم لوله کشی از همه این مشکلات جلوگیری کنید.

تابستان همچنین زمانی است که شما از سیستم های آبپاش در فضای باز خود استفاده می کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که آنها نیز حفظ می شوند.

چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی تابستانی شما در اینجا آمده است:

  • سیستم سپتیک خود را مرتباً بررسی کنید.
  • در صورت نیاز سیستم سپتیک خود را پمپاژ کنید. زمان مناسب برای پمپاژ را می توان در طی بازرسی تعیین کرد.
  • توقف و زمان بین آنها را پیگیری کنید.
  • اگر ریشه های درختان به طور منظم مشکلاتی را ایجاد می کنند، برای اجرای منظم فاضلاب اصلی برنامه ریزی کنید.
  • برای جلوگیری از مشکلات لوله کشی در آینده، درختانی با ریشه های مشکل دار را حذف کنید.
  • سرهای سیستم آبپاش تعبیه شده را تمیز کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کنند، تا هنگام چمن زنی به آنها آسیب نرسانید.

اگر از سیستم آبیاری چمن استفاده می کنید، باید قبل از استفاده از آن برای علائم آسیب و نشتی بررسی شود. شما همچنین باید قبل از استفاده از شیلنگ های باغ خود را از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید.

در طول زمستان، شیلنگ ‌ها ممکن است ترک بخورند یا خشک شوند و در برابر نشتی آسیب ‌پذیر شوند. در حالی که می توانید شیلنگ های آب را با مواد وصله تعمیر کنید، اگر از چند جا ترک خورده است، یک شلنگ جدید بخرید. یک شیلنگ دارای نشتی به قطر یک سکه می تواند بیش از 6000 گالن آب را در ماه هدر دهد.

چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی خانه

سایر وظایف چک لیست نگهداری آب تابستانی شامل این نکات است:

  • ارتفاع برش ماشین چمن زنی را بالا ببرید، به طوری که تیغه های چمن به اندازه ای بلند باشند که روی زمین سایه بزنند و آب کمتری مصرف کنند.
  • مالچ را در زیر درختان و اطراف گیاهان جایگزین کنید تا به خاک در حفظ رطوبت کمک کنید.
  • علف های هرز در حال رشد در اطراف گیاهان را حذف کنید. آنها برای رطوبت با گیاهان رقابت می کنند.
  • از کودها به مقدار کم استفاده کنید. کودها رشد را که به آب بیشتری نیاز دارد تسریع می کنند.

سیستم لوله کشی خانه شما نه تنها آب را برای کارهای داخلی تامین می کند، بلکه آب را برای کارهای بیرون نیز تامین می کند. به همین دلیل هنگام صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه های انرژی، توجه به فعالیت های در فضای باز و مصرف آب مهم است.

لوله کش های محلی چگونه می توانند کمک کنند

شما مجبور نیستید تمام بازرسی ها و تعمیرات لوله کشی خود را به تنهایی انجام دهید. لوله کش محلی شما برای اطمینان از عملکرد روان و کارآمد سیستم لوله کشی خانه به شما کمک می کند. با هر گونه نگرانی یا سوالی که ممکن است داشته باشید به یک لوله کش مراجعه کنید. آنها همچنین می توانند ایده های خوبی در مورد چگونگی صرفه جویی در مصرف آب و هزینه های انرژی ارائه دهند.

لوله کش های محلی می توانند به شما در رفع تمام نیازهای لوله کشی شما کمک کنند.

سرویس های لوله کشی خدمات لوله کشی کاملی را برای صاحبان خانه ارائه می دهد:

  • پاکسازی زهکش های مسدود شده یا کند.
  • تعمیر سینک و شیرآلات.
  • تعمیر وان و دوش.
  • تعمیر لوله های نشتی یا دچار خوردگی.
  • نصب، تعمیر و تعویض آبگرمکن.
  • تعمیر توالت فرنگی.
  • سرویس تانک های سپتیک شامل نصب، تعمیر، پمپاژ و بازرسی.
  • سرویس لوله کشی زیرزمینی.
  • بازرسی لوله ها با استفاده از آخرین تکنولوژی ویدئویی.

وقتی نمی دانید چه چیزی اشتباه است

هنگامی که در مورد مسائل مربوط به آب به کمک نیاز دارید، با لوله کش های محلی تماس بگیرید تا به شما کمک کنند. بیایید ببینیم که یک لوله کش در هنگام بروز مشکلات لوله کشی چقدر می تواند مفید باشد.

وقتی مطمئن نیستید که چه چیزی اشتباه است، لوله کش می تواند کمک کند. ممکن است بدانید که نشتی دارید، اما نتوانید آن را پیدا کنید. ممکن است بخواهید سیستم خود را به وسایل یا وسایل کم مصرف ارتقا دهید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید. لوله کش های دارای مجوز برای تشخیص نشت لوله کشی یا هر پروژه مرتبط با لوله کشی تایید شده اند.

لوله کش کل سیستم لوله کشی خانه شما را بازرسی می کند و یک بازرسی پیشگیرانه برای تشخیص نشتی، تخلیه کند و سایر مسائل انجام می دهد. همچنین می ‌تواند مشکلاتی که باعث نشتی یا انسداد می‌ شوند را تشخیص دهند، بنابراین می ‌توانید از مشکلات لوله‌ کشی آینده جلوگیری کنید.

برای نظافت و نگهداری سیستم با لوله کش تماس بگیرید. لوله کش برای تمیز کردن زهکشی نوع خاصی از سرویس را ارائه می دهد. این سرویس از ترکیبی از فشار و حجم آب استفاده می کند تا سیستم لوله کشی شما را تمیز نگه دارد و حتی سیستم قدیمی شما را به حالت جدید بازگرداند.

وقتی آنقدر مشغول هستید که وقت ندارید نگران تعمیر و نگهداری لوله کشی باشید

سرویس های لوله کشی می تواند به شما کمک کند با تعمیر و نگهداری منظم از دردسرهای لوله کشی جلوگیری کنید. در حالی که ممکن است زمان لازم برای نگهداری سیستم لوله کشی خود را نداشته باشید، یا این هزینه اضافی را نمی خواهید، تعمیر و نگهداری منظم در دراز مدت باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما می شود.

هنگامی که با لوله کش برای تنظیم برنامه تعمیر و نگهداری کار می کنید، می توانید مطمئن باشید که سیستم لوله کشی خانه شما هموار و کارآمد به کار خود ادامه می دهد.

این به شما کمک می کند تا از مشکلات ناخوشایند و پرهزینه لوله کشی در آینده جلوگیری کنید. لوله کش همچنین می تواند در مورد نصب یا ارتقاء مورد نیاز برای کارآمدتر کردن سیستم لوله کشی شما صحبت کند.

زمانی که انجام کار برای شما بسیار دشوار است

برخی از مشکلات لوله کشی خانه به راحتی قابل رفع هستند. بیشتر افرادی که این کار را انجام می دهند می توانند لوله ها و اتصالات را برای جلوگیری از نشتی، تعویض قطعات روی توالت یا شیر آب و سایر کارهای کوچک تعویض کنند. با این حال همه نمی توانند از عهده چالش های پیچیده تر لوله کشی برآیند.

چگونه می دانید که یک کار برای شما خیلی سخت است؟

چک لیست تعمیر و نگهداری لوله کشی خانه

اگر در هر یک از شرایط زیر هستید، باید با یک لوله کش مجاز تماس بگیرید:

  1. اگر حتی نمی دانید از کجا شروع کنید، آن را امتحان نکنید! شاید بدانید چه چیزی اشتباه است، اما نمی دانید چه مراحلی برای رفع مشکل لازم است. شاید بدانید که چیزی اشتباه است، اما نمی دانید چگونه سیستم خود را بازرسی کنید.
  2. لوله کش های مجاز برای درک کل سیستم لوله کشی آموزش دیده اند. آنها بهتر می توانند مشکلات را به درستی تشخیص داده و تعمیر کنند.
  3. کار به ابزارهایی نیاز دارد که شما ندارید. در حالی که می توانید ابزاری را اجاره یا خریداری کنید، نباید این کار را انجام دهید مگر اینکه بدانید چگونه از آنها به درستی و ایمن استفاده کنید.
  4. خدمات لوله کشی دارای تمامی ابزار مورد نیاز برای انواع کارهای لوله کشی می باشد. لوله کش ها همچنین در مورد نحوه استفاده صحیح و ایمن از ابزارها آموزش دیده اند.

  5. پروژه ای را شروع می کنید و مشکلات دیگری پیش می آید. اگر این اتفاق افتاد، کاری را که انجام می دهید متوقف کنید و با لوله کش تماس بگیرید.
  6. لوله کش های دارای مجوز برای مقابله با سایر مشکلاتی که ممکن است در حین کار بر روی یک سیستم لوله کشی ایجاد شود آموزش دیده اند. اگر مشکلی پیش بیاید، می توانند اقدامات لازم را انجام دهند تا اوضاع از کنترل خارج نشود.
  7. یک شغل ممکن است خطرات پنهانی ایجاد کند. اگر روی لوله کشی داخل دیوارها یا مکان های دیگری که لوله ها پنهان شده اند کار می کنید، خطراتی در کمین شما است که ممکن است از آنها آگاه نباشید.

  8. لوله کش های مجاز خطرات پنهانی که ممکن است در حین کار با آنها مواجه شوند را درک می کنند و می توانند تعمیرات را با خیال راحت انجام دهند. آنها همچنین می توانند کار خود را بدون آسیب رساندن به دیوارهای مجاور، کاشی ها یا لوله های دیگر در محل کار خود انجام دهند.
  9. شما نمی توانید کار لوله کشی خود را گارانتی یا تضمین کنید. اگر ضمانت یا گارانتی برای کار انجام شده می ‌خواهید، برای انجام کار به متخصصان متکی باشید.

اگر قصد شهرک سازی یا طراحی داخلی برای خانه یا ویلای خود و یا پروژه های بزرگ ساختمانی دارید به وب سایت آذرپاد تیسفون مراجعه کنید.