5 روش DIY برای عایق بندی خانه با هزینه کم

5 روش DIY برای عایق بندی خانه: آیا عایق کاری خانه خود را به تعویق انداخته اید؟ بنابراین، بله، روزهای سردتر در انتظار شماست. جای نگرانی نیست! در اینجا چند کار که برای انجامشان خیلی دیر نیست آورده شده است که می توانید برای عایق کاری خانه خود در زمستان امسال انجام دهید.

چه بخواهید چه نخواهید، زمستان فرا رسیده است. بنابراین باید خودر را برای روزهای سرد سال آماده کنید. اگر خانه یا ویلای شما به خوبی عایق بندی نشده است، احتمالاً هزینه زیادی برای قبوض گرمایشی پرداخت می کنید.

این در حالی است که با توجه به شرایط بد اقتصادی تحمیل هزینه بیشتر برای گاز کاری عاقلانه به نظر نمی رسد. و اگر منبع گرمایش شما کل خانه شما را به اندازه کافی گرم نمی کند، در صورت نیاز به اضافه کردن هیترهای برقی، احتمالاً قبض برق خود را افزایش می دهید.

5 روش DIY برای عایق بندی خانه با هزینه کم

عایق کاری دیوار بهترین راه حل برای استفاده حداکثری از منبع گرمایش خانه شما است، اما اگر انجام این کار در بودجه امسال نباشد، گزینه های متعدد دیگری برای تعمیرات عایق خانه به صورت DIY وجود دارد.

این نکات را برای داشتن زمستانی گرمتر امتحان کنید:

هر گونه نشتی هوا را با مواد ضد ورود آب و هوا بپوشانید

از نوارهای ضد آب و درزبندی برای جلوگیری از نشت هوا در درها و پنجره های خود استفاده کنید. کیت های عایق پنجره را می توان به طور معمول با قیمت کم خریداری کرد و در عرض چند دقیقه نصب می شوند.

5 روش DIY برای عایق بندی خانه با هزینه کم

پرده های ضخیم را به پنجره های خود اضافه کنید

گزینه هایی مانند پرده های عایق به کنترل گرما در خانه شما کمک می کند. اگر تمایلی ندارید پرده ‌های کاملاً جدید را انتخاب کنید، می‌ توانید یک آستر ارزان به پرده‌ های موجود خود، مانند پرده‌های پشمی یا حتی پرده دوش PVC اضافه کنید. پرده ها را در طول روز باز نگه دارید تا نور خورشید وارد شود و گرمای طبیعی به خانه شما اضافه شود، اما وقتی خورشید غروب کرد، پرده ها را بکشید تا گرما را در خانه خود نگه دارید.

5 روش DIY برای عایق بندی خانه با هزینه کم

درهای دارای شکاف را تعمیر کنید

می‌توانید از وسایل معمولی خانگی برای ایجاد یک «Door Snake» استفاده کنید که در پایین درب شما قرار می‌ گیرد و مانع از ورود هوای سرد می‌شود. Door Snake را می‌ توان از موادی مانند جوراب‌ های قدیمی و روکش بالش‌ ها و مواد دیگری درست کرد.

وقتی از دودکش استفاده نمی کنید آن را ببندید

یک مطالعه نشان داد که صورت‌ حساب گرمایش خانه 30 درصد، وقتی که دودکش خانه بسته باشد، کمتر است. اگر دودکش شومینه شما به درستی آب بندی نشود، ممکن است گرمای زیادی را از طریق دودکش خود از دست بدهید. سوراخ را با یک «بالون دودکش» ببندید.

یک بادکنک پوشیده که می تواند پس از قرار گرفتن در داخل دودکش باد شود تا مهر و موم موثری ایجاد کند. چنین بادکنک هایی را می توان با قیمت کمی خریداری کرد یا می توانید بادکنک دودکش خود را از وسایل خانه مانند مقوا و کاغذ حباب دار بسازید. (فقط به یاد داشته باشید که قبل از اینکه قصد روشن کردن آتش را داشته باشید، بادکنک را بیرون بیاورید!)

5 روش DIY برای عایق بندی خانه با هزینه کم

نشتی هوای اتاق زیر شیروانی خود را ببندید

در اکثر خانه ها، مقدار زیادی از گرمای خانه به اتاق زیر شیروانی می رود، جایی که هیچ فایده ای برای شما ندارد. عایق بندی فضای اتاق زیر شیروانی با فوم می تواند راهی موثر برای کاهش هزینه های گرمایش باشد، می توانید از یک فویل بازتابنده ساده به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه استفاده کنید.

5 روش DIY برای عایق بندی خانه با هزینه کم

با منگنه کردن ورق های فویل روی تیرهای سقف اتاق زیر شیروانی، می توانید گرمایی را که به تیرها برخورد می کند به فضای زندگی خانه خود منعکس کنید. هر زمانی که سرمایه گذاری مالی انجام دهید باید بازده خوبی از سرمایه گذاری برای سال های آینده داشته باشد. در حالی که درست هزینه می کنید شما از پس انداز خود لذت خواهید برد و در طولانی مدت خانه خود را گرمتر نگه خواهید داشت.

شما می‌توانید برای پروژه های شهرک سازی و خانه سازی به وب سایت آذر پاد تیسفون مراجعه کنید.