تعمیر و نگهداری کابینت آشپزخانه جدید شما

راهنمای تمیز کردن و نگهداری کابینت

تعمیر کابینت آشپزخانه: نگهداری از آشپزخانه جدید نه تنها عمر مفید کابینت ها، لوازم خانگی و پوشش های کف و دیوار را افزایش می دهد بلکه نگهداری منظم موجب افزایش لذت شما از فضا می شود.

مراقبت از کابینت

با مراقبت مناسب، کابینت باید یک عمر استفاده و رضایت را فراهم کند. مراقبت مناسب شامل تمیز کردن دقیق، صیقل دادن و اجتناب از آسیب رساندن پاک کننده های خانگی است. زیبایی چوب در تنوع دانه بندی و رنگ آن است. از آنجایی که چوب یک محصول طبیعی است، تنوع ذاتی دارد.

این تنوع شامل بسیاری از ویژگی های طبیعی در نتیجه الگوهای رشد درخت و همچنین تفاوت در رنگ چوب و دانه به دلیل تغییرات در شرایط رشد جنگل است. لکه گیرهایمان را به کار می بریم و با دست آنها را پاک می کنیم تا خاصیت و درخشندگی طبیعی چوب نمایان شود.

در هنگام نصب

کابینت ها را با یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید و بلافاصله با یک پارچه تمیز و نرم دیگر خشک کنید. همیشه در جهت تخته های چوب پاک کنید. یک لایه نازک از پولیش با کیفیت بالا روی آن بزنید.

پولیش را انتخاب کنید که حاوی سیلیکون یا موم نباشد و دستورالعمل های سازنده را برای استفاده دنبال کنید. یک پولیش با کیفیت بالا به محافظت در برابر خراش های جزئی، لکه ها و رطوبت بیش از حد کمک می کند.

تعمیر و نگهداری کابینت آشپزخانه جدید شما

نظافت اولیه کابینت

تجمع چربی و کثیفی می تواند به کابینت ها آسیب برساند و ظاهر و حس آشپزخانه جدید را از بین ببرد. برای از بین بردن رسوب، کابینت ها را با استفاده از یک پارچه نرم مرطوب شده با آب گرم پاک کنید و این کار را حداقل هر دو هفته یک بار یا بیشتر بسته به میزان فعالیتی که در آشپزخانه انجام می شود به پیش ببرید. اگر آب به تنهایی کابینت ها را به طور کامل تمیز نمی کند، کمی صابون ماشین ظرفشویی ملایم را با آب مخلوط کنید.

کابینت های چوبی را در جهت تخته ها پاک کنید. برای از بین بردن رطوبت باقیمانده که ممکن است روی کابینت ها باقی بماند، از یک پارچه نرم استفاده کنید.

اگر تمیز کردن معمولی لکه ها یا کثیفی های انباشته شده را از بین نمی برد، با مخلوط کردن جوش شیرین با آب خمیری ایجاد کنید. خمیر را روی یک اسفنج قرار دهید و لکه را تا زمانی که از بین برود، بشویید. چوب را با آب بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید. ترکیبی از سرکه و آب گزینه دیگری برای از بین بردن لکه های چسبنده از کابینت های آشپزخانه است.

محصولات و مواد زیر می توانند به کابینت ها آسیب برسانند، بنابراین از استفاده از آنها یا هر محصولی که حاوی آنها است خودداری کنید:

  • فرآورده های نفتی
  • حلال ها
  • سفید کننده
  • شوینده ها و صابون های قوی
  • پولیش ناخن
  • تینرهای رنگ
  • برس های پلاستیکی
  • سیم ظرفشویی
  • پد اسکورینگ
  • آمونیاک

تعمیر و نگهداری کابینت آشپزخانه جدید شما

ترمیم خط و خش

معمولاً یک کیت تاچ ‌آپ در اختیار مشتریان قرار داده می شود تا بتوانند زیبایی آشپزخانه خود را حفظ کنند. اگر به تازگی آشپزخانه خود را به ‌روز رسانی کرده ‌اید و کیت تاچ ‌آپ دریافت نکرده ‌اید، از نصاب بخواهید یکی برای شما تهیه کند.

پوسته ها را به سرعت پاک کنید

بسیاری از مواد به سختی پاک می شوند و ممکن است در تماس طولانی مدت لکه دار شوند یا آسیب های دیگری ایجاد کنند. در صورت پوسته پوسته شدن، فوراً آن را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب پاک کنید و بلافاصله سطح را خشک کنید. برای از بین بردن ماده به جای عمل پاک کردن، از عمل بلاتینگ استفاده کنید

از رطوبت بیش از حد خودداری کنید

رطوبت یکی از بدترین دشمنان هر کابینتی است. کابینت های نزدیک سینک و ماشین ظرفشویی و قرنیزها بیشترین آسیب را می بینند. مناطقی را که آب ریخته شده است را بلافاصله خشک کنید. از قرار دادن حوله های ظرفشویی یا سایر اقلام مرطوب روی درها یا قرار دادن قهوه سازها در جایی که بخار مستقیماً روی سطوح کابینت قرار می گیرد، خودداری کنید.

از دما و رطوبت شدید اجتناب کنید

درجه حرارت و رطوبت زیاد می تواند باعث انبساط و انقباض چوب، متورم شدن یا تاب برداشتن و خشک شدن آن شود که احتمالاً به روکش کابینت شما آسیب می رساند. کنترل دما و رطوبت خانه در تمام طول سال بسیار مهم است. قبل از فکر کردن به تعویض، باید اجازه دهید تاب برداشتن جزئی یک چرخه گرمایش را طی کند.

تعمیر و نگهداری کابینت آشپزخانه جدید شما

از آسیب نور اجتناب کنید

قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید می تواند تأثیر مخربی بر روی کابینت های شما به خصوص کابینت های ساخته شده از چوب طبیعی داشته باشد.

کابینت های چوبی رنگ شده و سطوح لمینت شده یا ترموفویل نیز در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید مستعد از بین رفتن هستند. از پوشش های پنجره برای کمک به کاهش یا از بین بردن آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید استفاده کنید.

از قرار دادن در معرض پاک کننده های سخت خودداری کنید

پاک کننده های سخت می توانند به روکش کابینت شما آسیب برسانند. از پاک کننده های حاوی آمونیاک، سفید کننده، اسید سیتریک (از جمله گریس پرتقال و لیمو) و حلال های آلی اجتناب کنید.

از قرار دادن در معرض موم خودداری کنید

اغلب واکس ‌های متداول خود پولیش می ‌توانند به پوشش آسیب برسانند. مراقب باشید که فقط از پولیش‌ های کرمی با کیفیت بالا که در فروشگاه‌ های مبلمان یا رنگ ‌فروشی گران ‌قیمت موجود است، استفاده کنید.

تعمیر و نگهداری کابینت آشپزخانه جدید شما

تعمیر کابینت آشپزخانه محافظت در برابر خراش و سایش

در صورت لزوم با یک پارچه نرم و مرطوب آن را تمیز کنید. از استفاده از پدهای تمیز کننده و پاک کننده های ساینده خودداری کنید زیرا ممکن است سطح ریز را کدر کنند.

محافظت در برابر پلاستیک و لاستیک

از نمد یا پارچه زیر اشیاء پلاستیکی یا لاستیکی استفاده کنید زیرا ممکن است مواد تشکیل دهنده آنها با میزهای چوبی واکنش نشان دهند.

  • اسیدهای تهاجمی استفاده نکنید
  • محصولات حاوی اسیدهای تهاجمی یا مواد ساینده به کار نبرید زیرا ممکن است به پوشش های لمینت آسیب برساند.
  •  جلو بریدگی و خراش را بگیرید.
  •  پاک کننده های ساینده و ابزار تمیز کننده استفاده  نکنید. برخی از دستمال‌ های کاغذی سفت ممکن است خراش ‌های کوچکی بر جای بگذارند که سطح را کدر کند.

هنگام تمیز کردن سطوح لمینت همیشه از یک پارچه نرم استفاده کنید. هرگز از کانتر لمینت به عنوان سطح برش استفاده نکنید. برای جلوگیری از خراشیدگی و آسیب دیدن، هنگام برش از صفحه خرد کن استفاده کنید. خراش های ریز ممکن است با اسپری سبک براق کننده مبلمان پوشانده شوند.

نکات نگهداری برای محصولات لمینت

با مراقبت مناسب، محصولات لمینت ما یک عمر ماندگار خواهند بود. به طور کلی، یک اسفنج مرطوب تمام چیزی است که برای نگهداری روزمره سطوح لمینت نیاز دارید.

تعمیر و نگهداری کابینت آشپزخانه جدید شما

نظافت اولیه

از یک پارچه نرم برای شستشوی سطح با آب گرم و مواد شوینده ملایم ظرفشویی استفاده کنید. با آب گرم بشویید و با یک پارچه نرم آن را خشک کنید. برای از بین بردن لکه ها از یک پاک کننده همه منظوره یا پاک کننده حمام استفاده کنید.

تعمیر کابینت آشپزخانه لکه ها و لکه های سرسخت

جوش شیرین و آب را مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. از یک برس نرم استفاده کنید تا به آرامی محل را با حرکات دایره ای مالش دهید. خمیر کمی ساینده خواهد بود، بنابراین با احتیاط کار کنید و خیلی کم فشار دهید. با یک پارچه نرم بشویید و خشک کنید. تا زمانی که در حال پیشرفت هستید این روند را تکرار کنید. اگر لکه باقی ماند، از سفید کننده خانگی رقیق نشده استفاده کنید.

برچسب روی محصول باید محلول 5 درصد هیپوکلریت سدیم را نشان دهد. مراقبت ویژه ای برای محافظت از چشم، پوست و لباس خود داشته باشید. سفید کننده را با استفاده از یک اسفنج مرطوب یا حوله کاغذی بمالید، آن را روی لکه قرار دهید و اجازه دهید بیش از یک و نیم دقیقه بماند. بارها و بارها با آب گرم بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید.

تعمیر و نگهداری کابینت آشپزخانه جدید شما

نکاتی برای صفحه خرد کردن افرا

نظافت اولیه

بلوک قصابی با کیفیت بالا برای استفاده به عنوان یک سطح برش واقعی در نظر گرفته شده است. آن را مانند هر سطح برشی تمیز کنید. مراقب باشید که اجازه ندهید آب برای مدت طولانی روی سطح باقی بماند.

به صورت دوره ای سطح را دوباره مهر و موم کنید

گاهی اوقات از روغن معدنی یا گیاهی برای آب بندی مجدد و کمک به حفظ صفحه خود استفاده کنید. فقط قسمتی را که مرتب برش می زنید دوباره ببندید. پس از سالها استفاده زیاد، ممکن است لازم باشد که صفحه را دوباره تکمیل کنید. سطح را با سنباده بردارید و با استفاده از یک روغن معدنی یا گیاهی یا با پوشش محافظ شفاف ژل اورتان دوباره آب بندی کنید.

چگونه رطوبت و دما روی کابینت شما تأثیر می گذارد

با مراقبت مناسب، کابینت کریستال مادام العمر استفاده و رضایت شما را فراهم می کند. مراقبت مناسب شامل ایجاد محیطی سازگار با چوب است. بسیاری از مسائل محیطی داخلی که بر آسایش انسان تأثیر می‌گذارند نیز به یک محیط سالم برای چوب کمک می‌ کنند.

به طور خاص، دما و رطوبت کنترل شده با حداقل تغییرات روز به روز و فصل به فصل، راحتی شما را تضمین می کند و پایداری و عمر کابینت چوبی شما را تضمین می کند.

تعمیر و نگهداری کابینت آشپزخانه جدید شما

رطوبت

  • قرار گرفتن مکرر در معرض رطوبت بیش از حد کوتاه مدت مانند پاشیده شدن آب سطوح از سینک یا حتی یک رویداد طولانی مدت مانند آبگرفتگی باعث آسیب غیرقابل جبران به کابینت چوبی خواهد شد.
  • بخار، مانند اجاق گاز، قابلمه های سفالی و درهای ماشین ظرفشویی که به درستی مهر و موم نشده اند نیز می توانند مشکلاتی ایجاد کنند.
  • رطوبت باید فوراً از سطوح پاک شود تا آسیب به حداقل برسد.

  • اگر چوب فرصتی برای جذب رطوبت اضافی دارد، باید تلاش کرد تا چوب از جمله بسترها بلافاصله و مستقیما خشک شود.
  • از حرارت مستقیم پرهیز کنید و در عوض از فن ها و رطوبت گیرها و پارچه ها و ترکیبات جاذب رطوبت استفاده کنید.
  • توجه فوری میزان آسیب را کاهش می دهد و همچنین احتمال کپک و قارچ را کاهش می دهد.

شرجی

  • چوب با افزایش شرجی منبسط می شود و با کاهش آن منقبض می شود.
  • چوب پولیش نشده (در معرض) چشمگیرترین تغییرات را از خود نشان خواهد داد.
  • حتی چوب پولیش شده با تغییرات طولانی مدت با شرجی تغییر می کند.
  • فینیش ها و سایر پوشش ها مانند لمینت یا فویل رطوبت با کاهش سرعت انتقال رطوبت تغییر می کند.
  • آنها آن را به طور کامل متوقف نمی کنند.
  • چوب جامد از نظر ابعادی سرتاسری، بیشتر از یک تخته تغییر می کند.

  • تخته سه لا، تخته خرده چوب و تخته فیبر از نظر ابعادی پایدارتر هستند.
  • تخته خرده چوب و تخته فیبر که مستقیماً در معرض آب قرار می گیرند، ضخامت آنها به سرعت و به طور چشمگیری افزایش می یابد.
  • همانطور که چوب منبسط می شود (متورم می شود) و با تغییرات رطوبت منقبض می شود، پوشش در اتصالات ترک می خورد.
  • این ترک‌ خوردگی جهانی است اما در رنگ‌ های روشن بسیار بیشتر از لکه ‌ها یا رنگ‌ های تیره مشهود است.
  • صرف نظر از این، این ماهیت محصول ساخته شده از چوب است و دلیلی برای جایگزینی نیست.
  • در جاهایی که قرار گرفتن در معرض رطوبت یکنواخت است، قطعات ممکن است پیچ و تاب بخورند، فنجانی شکل شده یا خم شوند.
  • در اغلب موارد، اگر سطح رطوبت به حد نرمال برگردد و برای مدتی حفظ شود، این مسائل از بین خواهند رفت.
  • شرایط بسیار خشک می تواند علاوه بر انقباض، همانطور که در بالا توضیح داده شد، منجر به شکافتن و/یا ترک خوردن قطعات چوبی شود.
  • سطح شرجی مطلوب 35 درصد تا 50 درصد شرجی نسبی است.
  • به خصوص باید از شرایط شدید (کمتر از 20 درصد یا بالاتر از 80 درصد) اجتناب کرد.

شرجی ادامه دارد (خشک بودن) در حالی که بیشتر تمرکز بر روی شرایط دارای نم یا خیلی مرطوب است، شرایط خیلی خشک نیز می تواند به همان اندازه به کابینت آسیب برساند.

  • شرایط خشکی شدید می تواند منجر به ترک در اجزای چوب جامد شود.
  • در شرایط خشک، پنل های درج در درب ها جمع شده و لبه های پنل در معرض دید قرار می گیرند.
  • لبه های نمایان و ناتمام پنل با سطح تمام شده بقیه پنل و در مطابقت نخواهد داشت.
  • این دلیلی برای تعویض نیست، بلکه نشان دهنده این است که سطح رطوبت بسیار پایین است و باید اصلاح شود.

درجه حرارت

  • تغییرات دما می تواند باعث ایجاد برخی از مشکلات مشابه با تغییرات رطوبت شود و این دو اغلب به هم مرتبط هستند.
  • افزایش دما باعث انبساط مواد می شود.
  • کاهش دما باعث انقباض یا جمع شدن مواد می شود.
  • تغییرات ناگهانی دما باعث تغییرات شدیدتر مواد می شود.
  • به احتمال زیاد منجر به ترک خوردن، و شکافتن در چوب جامد می شود.
  • به احتمال زیاد منجر به تاب برداشتن، حجامت و خم شدن در هر یک از اجزای چوب می شود.

تعمیر و نگهداری کابینت آشپزخانه جدید شما

اصلاح

  • در تابستان برای کنترل رطوبت اضافی از دستگاه های رطوبت گیر و/یا تهویه مطبوع استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد هوا در زمستان از یک مرطوب کننده استفاده کنید.
  • کنترل آب و هوا را در طول فصل خارج از خانه ها در تعطیلات برای کاهش خطر آسیب دیدگی حفظ کنید.
  • قبل از نصب کابینت های جدید، کابینت را با جابجایی آن به اتاقی که پس از اتمام در آن قرار خواهد گرفت، سازگار کنید.
  • این کار باید قبل از نصب انجام شود.
  • اگر این کار امکان پذیر نیست، از یک اتاق مجاور با شرایط آب و هوایی مشابه استفاده کنید.
  • قبل از نصب در گاراژ، زیرزمین یا سایر فضاهای گرم نشده یا بدون تهویه نگهداری نکنید.

دما و رطوبت نیز تحت تأثیر موارد زیر است:

  • زهکشی مناسب بیرون
  • عایق بندی کافی
  • نصب شدن درست موانع بخار
  • تهویه و تبادل هوا کافی و مناسب

به یاد داشته باشید: کنترل صحیح دما و رطوبت در داخل خانه برای ساکنان و همچنین برای کابینت و مبلمان داخل خانه مهم است. این نکات اساسی نگهداری به افراد کمک می کند تا سال ها از آشپزخانه های جدید خود لذت ببرند.

برای پروژه های ساختمان سازی، ویلا سازی و شهرک سازی به وب سایت آذرپاد تیسفون مراجعه کنید.