نحوه تعمیر درب های داخلی خانه

راه حل های ساده برای چهار مشکل رایج درب

درهایی که به درستی بسته نمی شوند یا به درستی قفل نمی شوند آزاردهنده هستند، اما زمانی که مشکل را تشخیص دادید، رفع آن معمولاً آسان است. حتی اگر سالها درب بسته شده است، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه مشکل را شناسایی کرده و آن را سریع و به شکلی کم هزینه تعمیر کنید.

نحوه تعمیر درب های داخلی خانه

مشکل: درب در امتداد لبه بالایی بیرونی چسبیده است

 

پیچ های شل لولا

پیچ های لولای بالایی باز شده یا شل شده و درب به لبه بالایی چسبیده است.

نحوه تعمیر درب های داخلی خانه

بستن یک پیچ بلند به درب

پیچ شل را بردارید و یک پیچ بلند را وارد سوراخی که با دریل ایجاد کرده اید، کنید. برای اطمینان از ورود خوب، میخ صاف کننده را به نزدیک ترین نقطه به انتهای آن بپیچید. گیره سمت چفت را محکم فشار دهید و آن را به شدت فشار دهید تا سر پیچ را جدا نکنید.

وقتی یک در بسته می شود، تقریباً همیشه در امتداد سمت چفت نزدیک بالا می چسبد. معمولاً می توانید آن را با چشم ببینید. پیچ های شل را در صفحه لولای بالایی بررسی کنید. سفت کردن پیچ‌ ها ممکن است در کوتاه‌ مدت کارساز باشد، اما اغلب دوباره شل می ‌شوند، زیرا سوراخ اصلی باز شده است.

به جای تلاش برای ترمیم سوراخ چوب، یکی از پیچ های شل را با پیچ بلندتر تعویض کنید. هدف این است که پیچ جدید را فراتر از گیره موجود و در میخ صاف کننده پشت آن وارد کنید. به منظور ضربه زدن به میخ، سوراخ پیچ را که نزدیک ترین نقطه به استیشن است انتخاب کنید.

در غیر این صورت، پیچ جدید احتمالاً کلاً میخ را از دست خواهد داد. اطمینان حاصل کنید که پیچ جدید به اندازه کافی بلند باشد تا از میان گیره، فضای شیم و داخل سوراخ میخ عبور کند. شماره 8، 3 اینچی معمولا گزینه خوبی است.

نحوه تعمیر درب های داخلی خانه

مشکل: درب به امتداد لبه پایینی متصل می شود

لبه پایین سمت چفت

پایه درب پایینی خارج از شاقول است و در به پایین چسبیده است.

چوب را خوب میخکوب کنید

نحوه تعمیر درب های داخلی خانه

بدنه داخلی را با یک چاقوی بتونه سفت بیرون بیاورید، سپس یک میخ روکش 10 دی را از طریق گیره و شیم موجود در استاد (Stud) اصلاح کنید. میخ را کمی زیر سطح چوب با یک ست میخ سوراخ کنید، سپس سوراخ را بتونه کنید، آن را صاف کنید و دوباره با لاک یا رنگ آن را صاف کنید.

اگر درب روی لبه پایینی سمت چفت ساییده شد، باید منتظر خرابی بست باشید. در بیشتر موارد، قسمت پایینی از میخ‌ های خود جابجا شده یا شل شده است و در نتیجه باز می ‌شود.

برای تنظیم مجدد گیره، قسمت پایینی بدنه را جدا کرده و میخ را مجدداً وارد کنید. اگر شیم وجود ندارد، در صورت لزوم آنها را نصب کنید تا امکان یک هشتم اینچ شکاف بین در بسته و بند فراهم شود. سپس با میخ های روکش 10 d میخ را وارد کنید و پوشش را در جای خود بچسبانید.

نحوه تعمیر درب های داخلی خانه

مشکل: درب در امتداد تمام لبه بسته می شود

صحافی گاه به گاه

تمام درب در امتداد لبه متصل می شود، اما فقط زمانی که هوا مرطوب است.

لبه را سنباده بزنید

نحوه تعمیر درب های داخلی خانه

با نصب درب، خط تریم را با نوار، با استفاده از گیره به عنوان راهنما، علامت بزنید.

سپس در را بردارید، آن را نگه دارید و با سنباده تسمه ای به نوار چسب بزنید.

اگر درب در تمام طول لبه سمت چفت چسبانده شده است، و شما دو راه حل اول را امتحان کرده اید، احتمالاً درب به دلیل رطوبت زیاد فصلی متورم شده است. ابتدا بررسی کنید که تمام لبه ها رنگ شده یا لاک زده باشند.

وقتی دری از هر چهار لبه بسته نشده باشد، رطوبت می تواند وارد شود و آن را تا یک چهارم اینچ متورم کند. بنابراین دیگر بسته نمی شود. اگر درب شما به خوبی مهر و موم نشده است، منتظر فصل خشک باشید تا ببینید که آیا درب شما به خوبی جمع می شود یا خیر. سپس آن را با یک ترکیب پرایمر/رنگ یا لکه/لاک خوب ببندید.

اگر می ‌خواهید نتایج فوری ببینید، باید در را از لولاهای آن جدا کنید و سمت چفت را صاف کنید یا به اندازه کافی مواد را بردارید تا بتواند یک بار دیگر به آرامی بسته شود. برای اطمینان از تناسب محکم، تا حد امکان بردارید، سپس لبه های ناتمام را با رنگ یا لاک ببندید.

برای پشتیبانی از کار، از یک میز کار به سبک گیره برای نگه داشتن درب در انتهای کار استفاده کردیم و از نوار چسب به لبه مالشی به عنوان راهنمای تسمه سنباده استفاده کردیم.

شما می توانید یک دستگاه صاف کن دستی یا برقی را جایگزین دستگاه سنباده تسمه ای کنید، اما سنباده به شما امکان کنترل بهتری بر میزان زباله هایی که خارج می کنید را می دهد. هنگامی که در را دوباره نصب کردید و از تناسب آن راضی بودید، لبه سمباده شده را مجدداً ببندید تا از رطوبت جلوگیری شود.

احتیاط!

اگر خانه شما قبل از سال 1356 ساخته شده باشد، رنگ ممکن است حاوی سرب باشد که ماده ای خطرناک است. یا آن را آزمایش کنید یا تکنیک های خراش دادن و سنباده زنی ایمن توصیه شده توسط بخش ساختمان محلی خود را دنبال کنید. زباله ها را طبق مقررات محلی دفع کنید.

نحوه تعمیر درب های داخلی خانه

مشکل: درب قفل نمی شود

صفحه ضربه ای نامناسب

چفت نمی شود مگر اینکه در را بلند کنید یا به هم بکوبید.

صفحه ضربه را جدا کنید

نحوه تعمیر درب های داخلی خانه

پلیت را در یک گیره ببندید و سمتی را که باید بزرگ شود، سوهان کنید. یک سوهان فلزی مسطح تقریباً به همان عرض دهانه ضربه ای انتخاب کنید تا براده برداری آسان تر شود.

اگر دری قفل نشود، در یا چارچوب جا به‌ جا شده است و در نتیجه صفحه ضربه یا پیچ به هم نمی ‌خورد. سریعترین و ساده ترین راه حل، سوهان کردن صفحه ضربه است.

یک راه آسان برای تشخیص مشکل این است که رژ لب را روی پیچ بیرون زده بمالید، سپس در را ببندید. رژ لب موقعیت ضربه را روی صفحه ضربه ای مشخص می کند و نشان می دهد که کجا باید سوهان شود.

هنگامی که صفحه ضربه را تغییر مکان دادید، ممکن است مجبور شوید مقداری چوب را از پشت آن جدا کنید تا بولت بتواند آزادانه به گیره نفوذ کند. اگر ناهماهنگی بیش از یک هشتم اینچ است، به جای سوهان کردن، موقعیت صفحه ضربه را در گیره تغییر دهید.

ابزارهای مورد نیاز این پروژه

پیش از شروع، ابزارهای لازم را برای این پروژه DIY آماده کنید. در زمان و انرژی صرفه جویی خواهید کرد.

  • پیچ گوشتی 4 در 1
  • تسمه سنباده
  • تخته بلاک
  • کلمپ
  • مته شارژی
  • مجموعه مته
  • ماسک گرد و غبار
  • فایل
  • چکش
  • پله
  • عینک ایمنی

مواد مورد نیاز برای این پروژه

همه چیز را از قبل آماده کنید. در زیر یک لیست آورده شده است.

  • میخ های پوششی 10d
  • پیچ های 3 اینچی
  • رژ لب
  • رنگ یا وارنیش
  • شیمز
  • نوار
  • بتونه چوب

برای شهرک سازی و ویلاسازی به وب سایت آذرپاد تیسفون مراجعه کرده و پروژه‌های خود را به کارشناسان این مجموعه بسپارید.