5 نکته مهم برای تعمیر و نگهداری دیوار خانه شما

تعمیر و نگهداری دیوار خانه که یکی از بزرگترین سرمایه گذاری هایی است که ممکن است در تمام زندگی خود انجام داده باشید. خانه از شما محافظت می کند، سرپناه و آسایش ارائه می دهد و به شما آرامش می دهد. با این حال، اگر خانه خود را به خوبی حفظ نکنید، نمی توانید به همه اینها برسید.

به عهده گرفتن مسئولیت خانه برای افزایش یکپارچگی آن بسیار مهم است. اگر مانند اکثر صاحبان خانه هستید، احتمالاً از دیوارهای خانه خود مراقبت نمی کنید. دیوار بخشی از خانه و ویلا است که در طول تعمیر و نگهداری خانه بیشتر مورد غفلت قرار می گیرد.

پس چگونه از دیوارها به درستی نگهداری می کنید؟ ادامه مقاله را مطالعه کنید.

  1. خاک و گرد و غبار را از روی دیوارها پاک کنید

حیاتی ترین مرحله در نگهداری دیوارتان گردگیری آن است. تمیز نگه داشتن دیوارها به کاهش آلودگی و گرد و غبار کمک می کند و زیبایی خانه را بهبود می بخشد. اگر دیوارها همیشه تمیز باشند، رنگ برای مدت طولانی تری در شرایط عالی باقی می ماند. علاوه بر این، تمیز کردن دیوارها برای از بین بردن گرد و غبار و آلودگی یک راه عالی برای حفظ گردش هوای تمیز در خانه است.

از بین بردن خاک و گرد و غبار آسان است. می توانید از مواد ساده مانند پارچه خشک یا گردگیر پر برای پاک کردن خاک و گرد و غبار از روی دیوار استفاده کنید. جایی که خاک روی سقف نشسته است، می توانید یک تکه پارچه را روی یک برس ببندید تا آن را پاک کنید.

5 نکته مهم برای تعمیر و نگهداری دیوار خانه

  1. برچسب ها و سایر لکه ها را تمیز و پاک کنید

اگر بچه‌ های خردسال دارید، بهتر است بدانید که چگونه برچسب ‌ها را از روی دیوار جدا کنید، زیرا آنها همیشه کارتون ‌ها یا روزنامه ‌های مورد علاقه‌ شان را روی دیوار می ‌چسبانند. آنها دوست دارند تمام آثار هنری و استیکرهای خود را به دیوار بچسبانند. قبل از اینکه دیوارها را تمیز کنید، ایده خوبی است که به بافت دیوار و رنگ استفاده شده توجه کنید.

سایش دادن بیش از حد دیوار می تواند تأثیر نامطلوبی بر رنگ داشته باشد و لکه های بدتری ایجاد کند. یک پاک کننده قابل اعتماد از فروشگاه محلی پیدا کنید تا تمام برچسب ها را از روی دیوار پاک کنید. حتی می توانید از مواد فروشگاهی مانند سرکه و لیمو استفاده کنید. هنگامی که این دو ماده با هم مخلوط می شوند یک محلول تمیز کننده عالی تشکیل می دهند.

5 نکته مهم برای تعمیر و نگهداری دیوار خانه

  1. رنگ آمیزی مجدد دیوارها را در نظر بگیرید

رنگ آمیزی مجدد به فضای شما طراوت و ظرافت فوق العاده ای می بخشد. دیوارهای قدیمی و فرسوده خود را دوباره رنگ آمیزی کنید تا جذابیت آنها را بازیابی کنید.

یک نکته اضافی در هنگام نقاشی این است که همیشه یک درجه خاص بسته به نمای بیرونی و داخلی خانه خود حفظ کنید. برای رنگ آمیزی نمای بیرونی خود از درجه رنگی که برای فضای داخلی طراحی شده است استفاده نکنید. در صورتی که برای تصمیم گیری در مورد انتخاب رنگ یا تم مشکل دارید، از یک نقاش حرفه ای کمک بگیرید.

5 نکته مهم برای تعمیر و نگهداری دیوار خانه

  1. آسیب های روی دیوارها را تعمیر کنید

در صورت آسیب دیدن دیوارها، رنگ آمیزی مجدد آن توصیه نمی شود. علاوه بر این، اگر می ‌خواهید رنگ را تازه نگه دارید، همیشه در صورت بروز هرگونه آسیب، آن را برطرف کنید. اگر سطوحی ناصاف وجود دارد، سمباده بزنید و آنها را تمیز کنید.

در صورت وجود سوراخ روی دیوار، آنها را پر کنید. هنگامی که تمام آسیب ها را برطرف کردید، می توانید با رنگ آمیزی مجدد ادامه دهید تا همه چیز تازه و تمیز به نظر برسد.

5 نکته مهم برای تعمیر و نگهداری دیوار خانه

  1. دیوارها را بدون رطوبت نگه دارید

یکی از دلایل ترک خوردگی رنگ دیوارها، نشت و نم روی دیوار است. اگر مواد سفید کریستالی یا پف کرده روی دیوار می بینید، یا اگر رنگ در حال باد کردن یا کنده شدن است، دیوارهای شما نیاز به اصلاح دارند. علاوه بر این، چنین نشانه هایی از نشتی وجود دارد، بنابراین، سقف و دیوار را از نظر نقاط نشتی بررسی کنید و قبل از تعمیر دیوارها به آن رسیدگی کنید.

سخن پایانی

دیوارها بخش مهمی از هر خانه هستند. آنها جذابیت خانه شما را افزایش می دهند، اما اگر فرسوده، آسیب دیده و مرطوب باشند ممکن است اینطور نباشد. نکات ساده تعمیر و نگهداری دیوار را، همانطور که در بالا ذکر شد، دنبال کنید تا آنها را در شرایط خوبی نگه دارید!