آسیب ناشی از تگرگ در برابر آسیب پوسته پوسته شدن سقف

4 تفاوت اساسی بین این نوع آسیب های وارده به سقف

برای اینکه متوجه شوید آسیب وارده شده به سقف ویلای شما ناشی از طوفان و تگرگ بوده یا پوسته پوسته شدن، ممکن است به کمک یک سقف ‌ساز حرفه ‌ای نیاز داشته باشید.

سقف آسیب دیده ممکن است نیاز به تعمیرات گران قیمتی داشته باشد، اما میزان تعمیر (و هزینه مربوطه) به علت آسیب بستگی دارد. یکی از علل رایج آسیب دیدگی سقف، طوفان شدید است.

به ویژه طوفانی که شامل بارش تگرگ شدید بوده و منجر به ایجاد شکاف و فرورفتگی در سقف شود. با این حال، قبل از ارائه ادعای بیمه یا تلاش برای جبران خسارت، مالکان خانه باید تفاوت بین خسارت ناشی از تگرگ و پوسته پوسته شدن سقف آشنا باشند.

آسیب ناشی از تگرگ به سقف به راحتی می تواند با پوسته پوسته شدن اشتباه گرفته شود و بالعکس، به همین دلیل است که صاحب خانه باید در ابتدا با یک سقف ساز حرفه ای مشورت کند.

این که آیا آن ها با آسیب های کوچک ناشی از تگرگ روی سقف روبرو هستند یا پوسته پوسته شدن می تواند نوع تعمیر مورد نیاز صاحب خانه و همچنین هزینه آن را تعیین کند. راهنمای زیر می تواند به صاحبان خانه کمک کند تا تفاوت بین هر نوع آسیب و اقدامات بعدی را درک کنند.

آسیب ناشی از تگرگ در برابر آسیب پوسته پوسته شدن سقف

  1. آسیب ناشی از تگرگ به سقف به صورت فرورفتگی های کوچک گرد یا بیضی شکل گسترده و همچنین دانه های جدا شده از زونا ظاهر می شود

بسته به شدت طوفان و نوع مصالح سقف خانه، آسیب ناشی از تگرگ می ‌تواند به شکل فرورفتگی ‌ها یا ترک ‌های قابل مشاهده روی زونا، لکه ‌های خالی یا نواحی در معرض گرانول‌ های از بین رفته و کاشی ‌های شکسته یا ترک‌ خورده به نظر برسد. هر فرورفتگی مانند فرورفتگی های گرد به نظر می رسد، در حالی که ترک ها شبیه خطوط مستقیم یا ناهموار به نظر می رسند.

با این حال، آسیب ناشی از تگرگ که نیاز به تعمیر دارد ممکن است همیشه در سطح زمین قابل شناسایی نباشد، به همین دلیل است که می ‌تواند به بازرسی سقف توسط یک متخصص پس از تمام شدن طوفان کمک کند تا انجام این کار ایمن باشد.

انجمن بین‌المللی بازرسان معتبر خانه (InterNACHI) به متخصصان دستورالعمل روشنی در مورد چگونگی شناسایی خسارت ناشی از تگرگ در طول بازرسی سقف ارائه می ‌دهد.

  1. پوسته پوسته شدن می تواند شبیه آسیب ناشی از تگرگ باشد، اما برجستگی های واضحی با اشکال نامنظم ایجاد می کند که از سطح سقف بیرون زده و تو رفتگی ها یا جوش هایی به جا می گذارد.

برخلاف آسیب ناشی از تگرگ که باعث ایجاد فرورفتگی در سقف می شود، پوسته پوسته شدن بیشتر شبیه برجستگی های واضح یا حباب روی زونا است.

اندازه این نواحی برجسته می تواند تا چند اینچ قطر داشته باشد و اغلب باعث می شود که نواحی آسیب دیده در کنار بخش های آسیب دیده ناهموار یا برآمده به نظر برسند. اگر پوسته در طول زمان رخ داده باشد و برطرف نشده باشد، می تواند به دلیل جمع شدن کثیفی و زباله تغییر رنگ دهد.

آسیب ناشی از تگرگ در برابر آسیب پوسته پوسته شدن سقف

  1. آسیب ناشی از تگرگ تمایل به داشتن یک الگوی منظم دارد، در حالی که پوسته پوسته شدن به طور تصادفی تر رخ می دهد

از آنجایی که خسارت تگرگ با طوفان های شدید همراه است، یا اگر در یک منطقه به صورت متمرکز و نه بر روی کل سقف بیفتد، اغلب الگویی از جهتی که باد می وزد روی سقف ایجاد می کند.

این یکی از تمایزی است که می تواند به صاحبان خانه کمک کند تا تشخیص دهند که آیا آسیبی که می بینند ناشی از تگرگ است یا پوسته پوسته شدن، زیرا پوسته پوسته شدن بسیار تصادفی تر و بدون الگوی قابل شناسایی رخ می دهد.

اگر صاحب خانه متوجه آسیب سقف خانه شود، احتمالاً با آسیب ناشی از تگرگ مواجه است. در این مورد، هزینه تعمیر خسارت تگرگ بسته به میزان خسارت متغیر است.

خبر خوب این است که تعمیرات خسارت ناشی از تگرگ به سقف می تواند توسط بهترین شرکت های بیمه صاحب خانه، تا زمانی که بیمه شده پارامترها را رعایت کند، پوشش داده شود.

  1. پوسته پوسته شدن به دلیل رطوبت به دام افتاده، تهویه ناکافی اتاق زیر شیروانی، یا شیره درختان که زونا را ضعیف می کند، ایجاد می شود

هنگامی که رطوبت در لایه های مواد سقف به دام می افتد، می تواند باعث تشکیل پوسته شود. این اغلب در نتیجه نصب نامناسب یا تهویه ناکافی رخ می دهد که باعث می شود رطوبت جمع شود و به دام بیفتد.

از آنجایی که نصب نادرست یکی از دلایل اصلی ایجاد پوسته است، برای صاحبان خانه ضروری است که برای نصب سقف خود از یک شرکت سقف ‌سازی مجاز و معتبر استفاده کنند تا با دردسرهای تعمیرات و یا در بدترین حالت سناریو، تعویض کل سقف مواجه نشوند.

در کنار ساییدگی و پارگی طبیعی که با افزایش طول عمر سقف به وجود می آید، مسائل دیگری نیز می توانند باعث ایجاد پوسته شوند. این موارد شامل گرما و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید است.

این باعث می شود مواد سقف منبسط شود که می تواند پوسته ایجاد کند. علاوه بر این، شیره درخت می تواند زونا سقف را ضعیف کرده و در مواجهه با عناصر منجر به پوسته پوسته شدن شود.

  1. صاحبان خانه باید به محض اینکه متوجه آسیب ناشی از تگرگ یا پوسته پوسته شدن شدند، برای جلوگیری از مشکلات بعدی، فوری به آسیب رسیدگی کنند

هر چه صاحب خانه زودتر آسیب های سقف خود را برطرف کند، احتمال کمتری دارد که با آسیب های گسترده تری روبرو شود. اگرچه ممکن است تعداد انگشت شماری از زونا آسیب دیده چندان چیز مهمی به نظر نرسد،

اما می تواند یک اثر دومینویی ایجاد کند که منجر به شکسته شدن سایر زونا و همچنین نشت از پشت بام به اتاق زیر شیروانی یا سایر مناطق ذخیره سازی شود. به علاوه، فرورفتگی ها یا سوراخ های روی زونا می توانند لایه محافظ زیر را در معرض عناصر فرسایشی قرار دهند و پیوند بین لایه محافظ و سقف را تضعیف کنند که می تواند باعث شکننده شدن زونا یا منبسط و انقباض آنها شود.

به جرات می توان گفت زمانی که صاحب خانه آسیب ناشی از تگرگ روی پشت بام یا پوسته روی زونا را شناسایی کرد، عاقلانه است که در اسرع وقت آسیب را ترمیم کند.

آسیب ناشی از تگرگ در برابر آسیب پوسته پوسته شدن سقف

  1. بهترین راه برای یک صاحب خانه به منظور تعیین نوع آسیب سقف خود، استخدام یک بازرس حرفه ای سقف است.

اگرچه ممکن است صاحبان خانه وسوسه شوند که نوع آسیبی که روی سقف آنها تأثیر می گذارد را شناسایی کنند، یک سقف ساز دارای مجوز می تواند مشکل را ارزیابی کرده و پیش از ایجاد مشکلات بیشتر، برنامه ای برای درمان آسیب دیدگی ارائه دهد

. از آنجایی که آسیب ناشی از تگرگ و ایجاد پوسته به سختی قابل تفکیک است، بهتر است صاحبان خانه یکی از بهترین شرکت های سقف سازی را با چشمان آموزش دیده بازرسی کنند تا بتوانند نظر حرفه ای و همچنین برآورد هزینه تعمیر احتمالاً به صاحب خانه ارائه دهند.

چه خانه دارای سقف پوسته پوسته باشد و چه نیاز به تعویض سقف و خسارت ناشی از تگرگ داشته باشد، یک بازرس سقف حرفه ای می تواند اقدامات بعدی را برای آسودگی خیال صاحب خانه توصیه کند.

  1. تعمیر سقف شخصی توصیه نمی شود: نه تنها خطرناک است، بلکه می تواند ضمانت سقف را نیز باطل کند.

حتی افراد باتجربه ای که کار را انجام می دهند مایلند از تعمیر سقف اجتناب کنند. آنها نه تنها می توانند اشتباهی مرتکب شوند که منجر به آسیب بیشتر می شود، بلکه با استخدام نکردن یک متخصص، ضمانت سقف خود را نیز باطل می کنند.

اگرچه ممکن است تعمیر آسیب ناشی از تگرگ خود روشی مناسب برای صرفه جویی در هزینه های تعمیر سقف باشد، اما بهتر است صاحب خانه یک متخصص را استخدام کند تا امنیت شخصی خود را به خطر نیندازد.

این نوع پروژه ممکن است هفته ها طول بکشد تا کار خانه تمام شود، در حالی که یک شرکت حرفه ای سقف سازی احتمالاً می تواند ظرف چند ساعت سقف را کاملاً از نو بسازد.

آسیب ناشی از تگرگ در برابر آسیب پوسته پوسته شدن سقف

  1. بیمه نامه صاحب خانه ممکن است به پرداخت هزینه تعمیر یا تعویض سقف آسیب دیده در اثر یک رویداد تحت پوشش مانند تگرگ کمک کند، مشروط بر اینکه صاحب خانه به طور منظم تعمیر و نگهداری را انجام داده باشد

بر کسی پوشیده نیست که خانه هایی که در مناطق مستعد طوفان های شدید واقع شده اند در معرض خطر آسیب دیدگی سقف در اثر تگرگ های بزرگ یا بادهای شدید قرار دارند. در برخی موارد، اگر خسارت ناشی از تگرگ باشد، بیمه نامه صاحب خانه می تواند به پوشش هزینه های تعمیر یا تعویض سقف کمک کند.

با این حال، ابتدا باید فرانشیز پرداخت شود، و پوشش تنها در صورتی اعمال می شود که صاحب خانه به تعمیرات سقف خود ادامه دهد. برای اینکه ببیند آیا بیمه صاحب خانه تعمیرات سقف را پوشش می دهد یا خیر، صاحب خانه باید متن دقیق بیمه نامه را مطالعه کند تا ببیند چه نوع موقعیت ها یا تعمیراتی تحت پوشش قرار می گیرند.

اگر بیمه نامه تعمیر سقف را پوشش می دهد، صاحب خانه باید ادعایی را با شرکت بیمه خود تسلیم کند، که پس از آن بازرس برای ارزیابی خسارت و تعیین نوع تعمیر مورد نیاز است. اگر آسیب فقط جنبه تزئینی داشته باشد یا سقف به میزان قابل توجهی قدیمی باشد، احتمالاً بیمه اعمال نمی شود.

در این صورت، بهتر است صاحب خانه قبل از ثبت ادعا با شرکت بیمه خود تماس بگیرد تا مستقیماً با یک متخصص صحبت کند، زیرا این امر می تواند باعث افزایش نرخ ها شود، حتی اگر خسارتی پرداخت نشود.

  1. گارانتی سازنده سقف ممکن است پوسته پوسته شدن زونا محافظتی را پوشش دهد

از آنجایی که بیمه صاحب خانه بعید است که پوسته های زونا سقفی را پوشش دهد، شرط بعدی صاحب خانه برای پوشش هر گونه تعمیرات این است که به پوشش گارانتی سازنده در صورت موجود بودن نگاه کند.

از آنجایی که پوسته پوسته شدن تخت سقف یا سایر انواع پوسته پوسته شدن می تواند ناشی از نصب نامناسب سقف باشد، این احتمال وجود دارد که صاحب خانه بتواند تعمیرات لازم را از طریق خود گارانتی انجام دهد. این احتمالاً به بازرسی سقف نیاز دارد تا علت پوسته پوسته شدن را مشخص کند و اینکه آیا این امر به دلیل نصب یا موارد دیگر است.

در برخی موارد، گارانتی خانه ممکن است مسائل مربوط به سقف را پوشش دهد، اما این معمولاً فقط در مواردی است که صاحب خانه می تواند ثابت کند که زونا خود معیوب است یا موادی که برای نصب سقف استفاده شده است معیوب هستند.

صاحبان خانه می توانند بهترین ضمانت های خانه را برای پوشش سقف بررسی کنند تا مشخص کنند که آیا این برای آنها سودمند است یا خیر.