چگونه یک کاشی کف ترک خورده را تعمیر کنیم

تعمیر کاشی کف شکسته

صاحبان خانه هایی که کف را کاشی کرده اند ممکن است بدون اینکه بدانند چگونه کاشی های ترک خورده را تعمیر کنند، دچار شکستگی های مویی شکل شوند.

در اینجا نحوه تعمیر کاشی کف ترک خورده بدون تعویض آن آورده شده است. کاشی کف افزودنی زیبا برای هر خانه ای است و اگر به درستی نصب شود، بادوام است. با این حال، کاشی در برابر ترک خوردگی نفوذ ناپذیر نیست.

کاشی کف ممکن است به دلیل مشکلات ناشی از فرآیند نصب، تغییرات شدید دمایی، وارد شدن وزن بیش از حد، یا چیزی به سادگی انداختن یک جسم سنگین روی کاشی شکسته شود.

خوشبختانه، صاحبان خانه می توانند به راحتی ترک های مویی کاشی های کف را با چند ابزار ساده از جمله چوب بستنی یا خلال دندان و یک ترکیب شیمیایی به نام اپوکسی ترمیم کنند.

مراحل زیر نحوه تعمیر کاشی کف ترک خورده را بدون تعویض کامل کاشی، از جمله بهترین روش هایی که باید در هنگام تعمیر کاشی ترک خورده رعایت کنید، توضیح می دهد. این مراحل در طراحی داخلی هم کاربرد دارد.

چگونه یک کاشی کف ترک خورده را بدون تعویض کامل تعمیر کنیم

زمان مورد نیاز: 2 ساعت تا یک روز کامل، بسته به زمان خشک شدن

در حالی که شکستگی ‌های خط مویی و ترک‌ های کمی بزرگتر ممکن است یک تعمیر ساده به نظر برسند اما کاشی کف شکسته، کاشی خرد شده یا یک ترک بزرگ در کاشی کف، حکم تعویض کاشی را می ‌دهند.

تعویض کاشی به مراحل بیشتری نیاز دارد، از جمله تهیه کاشی جایگزین. این کار گسترده ممکن است به تجربه و مهارت حرفه ای نیاز داشته باشد.

صاحبان خانه باید هنگام مانور دادن در زمان تعمیر کاشی ترک خورده مراقب باشند که ترک را بدتر نکنند. هنگام تلاش برای تعمیر کاشی های ترک خورده برای محافظت از پاهای برهنه (یا پنجه های حیوان خانگی) حتماً ناحیه را ببندید.

به طور کلی، محلول های اپوکسی و رزین در مقادیر کم غیر سمی هستند. با این حال، بهتر است محصول را از پوست دور نگه دارید. همیشه هنگام کار با اپوکسی دستکش بپوشید تا از احتمال درماتیت تماسی یا اگزمای سمی جلوگیری کنید.

اپوکسی ممکن است سیستم تنفسی را نیز تحریک کند، بنابراین بهتر است قبل از مخلوط کردن محلول از ماسک یا محافظ صورت استفاده کنید و از تهویه مناسب اتاق اطمینان حاصل کنید.

نکاتی برای تعمیر کاشی کف ترک خورده بدون تعویض آن

  • از یک سطح مقوایی برای مخلوط کردن اپوکسی استفاده کنید.
  • اگر ترک به اندازه کافی کوچک است، از یک چوب بستنی برای پخش اپوکسی یا حتی یک خلال دندان استفاده کنید.

ملاحظات ایمنی

  • هنگام مخلوط کردن و استفاده از اپوکسی ترمیم ترک کاشی از تجهیزات حفاظت فردی مناسب، از جمله دستکش و ماسک استفاده کنید.
  • از اعضای خانواده و سایر اعضای خانه بخواهید که در حین کار در مورد نحوه تعمیر کاشی های کف، از آن منطقه دوری کنند.

چگونه یک کاشی کف ترک خورده را بدون تعویض کامل تعمیر کنیم

مرحله 1: هر گونه زباله را بردارید و کاشی ترک خورده را تمیز کنید.

قبل از شروع به ترمیم کاشی ترک خورده بدون برداشتن آن، مواظب باشید که از شر آوار، کثیفی یا چربی کف کاشی خلاص شوید. در حالی که مقدار کمی گرد و غبار اثر اپوکسی را کاهش نمی دهد اما بهتر است تمیزترین سطح ممکن را برای اطمینان از نتایج بهینه و محصول نهایی بی عیب و نقص در نظر داشته باشید.

برای تمیز کردن زمین از آب و صابون ظرفشویی یا الکل روی دستمال کاغذی استفاده کنید. قبل از ادامه کار، مطمئن شوید که کف کاملا خشک شده است، تا اپوکسی به سطح بچسبد. می توانید سطح را با یک پارچه میکروفیبر یا دستمال کاغذی پاک کنید تا رطوبت اضافی جذب شود.

مرحله 2: یک اپوکسی دو قسمتی را با پیروی از دستورالعمل های سازنده مخلوط کنید.

اپوکسی دو قسمتی رزین و سخت ‌کننده را ترکیب می ‌کند تا به هم بچسبد و خمیری چسبی تشکیل دهد که دو قطعه کاشی را در کنار هم نگه می ‌دارد. می توانید اپوکسی دو قسمتی را در یک فروشگاه سخت افزاری محلی یا آنلاین خریداری کنید.

کیت های اپوکسی شفاف دو قسمتی بسته به برند متفاوت است، اما قیمت کمی دارند.

به طور کلی، توصیه می شود اپوکسی را روی یک تکه مقوا مخلوط کرده و از این سطح جدا کنید. اطمینان حاصل کنید که محلول هر بطری کاملاً مخلوط شده است تا مواد شیمیایی واکنش دهند و یک مخلوط چسب مناسب تشکیل دهند.

علاوه بر این، حتما از دستکش و ماسک صورت استفاده کنید و در این مرحله پنجره ها را باز کنید. اپوکسی برای مدت زمان قابل توجهی قبل از اینکه خشک شود قابل استفاده باقی می ماند.

با این حال، اگر برای مدت طولانی بدون استفاده باقی بماند، انعطاف ناپذیر می شود، بنابراین بهتر است در طول این فرآیند با مقداری سرعت بیشتر کار کنید.

چگونه یک کاشی کف ترک خورده را بدون تعویض کامل تعمیر کنیم

مرحله 3: اپوکسی را روی ترک بمالید و صبر کنید تا خشک شود.

وقتی اپوکسی کاملا مخلوط شد، بسته به اندازه ترک، مقداری از آن را با استفاده از چوب بستنی یا خلال دندان به ترک منتقل کنید.

شکاف ‌های کوچکتر از دقتی که یک خلال دندان می ‌تواند ارائه دهد سود می‌ برد، در حالی که یک چوب بستنی، انتقال مقدار بیشتری از محصول را به شکاف وسیعتری آسانتر می ‌کند.

اپوکسی را روی ترک پخش کنید و یک پوشش نازک و یکدست ایجاد کنید. آن را حداقل نیم سانتی متر در دو طرف ترک بمالید، اما از دوغاب کاشی دوری کنید.

در آخر باید در حدود 10 تا 15 دقیقه کاملاً خشک شود. با استفاده از یک دستکش، پس از 15 دقیقه روی اپوکسی ضربه بزنید تا مطمئن شوید که در هنگام لمس خشک و محکم است.

مرحله 4: از رنگ برای مطابقت با رنگ کاشی موجود استفاده کنید و پس از خشک شدن رنگ بزنید.

پس از خشک شدن اپوکسی، از رنگ روغنی یا یورتان استفاده کنید که با رنگ کاشی موجود مطابقت دارد و از یک برس رنگ جزئی برای رنگ آمیزی روی اپوکسی استفاده کنید.

همچنین می توانید از رنگ پودری مخصوص رنگرزی اپوکسی استفاده کنید که در فروشگاه های رنگ یا صنایع دستی یافت می شود. با این حال، ممکن است تطبیق این ماده با کاشی دشوارتر باشد، و همچنین ممکن است مجبور شوید آن را با دست روی کاشی بکشید.

در نهایت، پس از خشک شدن، مقداری سیلر اورتان را روی محصول نهایی بمالید تا از محصول نهایی محافظت کنید.

چگونه یک کاشی کف ترک خورده را بدون تعویض کامل تعمیر کنیم

مرحله 5: استخدام یک متخصص برای تعمیر ترک های بزرگ یا تعویض کاشی ها را در نظر بگیرید.

روش فوق برای تعمیر کاشی ترک خورده مناسب است. با این حال، اگر یک کاشی کف شکسته شده باشد یا ترک قابل توجهی داشته باشد، تنها گزینه ممکن است تعویض کاشی باشد.

یک متخصص می تواند به صاحبان خانه در فرآیند تعویض کمک کند و حتی ممکن است بتواند ترک های بزرگ را بدون نیاز به خرید کاشی جدید تعمیر کند. برای تعیین نحوه ادامه با یک پیمانکار تعمیر کاشی یا فردی کاردان تماس بگیرید.

اگر صاحبان خانه مطمئن نیستند که ترک کاشی آنها برای تعمیر با اپوکسی خیلی بزرگ است، با یک متخصص تماس بگیرید تا به رفع هرگونه نگرانی کمک کند و فرآیند تعمیر یا تعویض کاشی را به سرعت آغاز کند.

به یاد داشته باشید که هنگام مخلوط کردن و استفاده از اپوکسی از دستکش و محافظ صورت استفاده کنید و تا زمانی که اپوکسی در حال خشک شدن است، اعضای خانه، به ویژه کودکان و حیوانات خانگی را از محل دور نگه دارید.


بهترین مشاوره ساخت ویلا با آذرپاد تیسفون