جایگزینی یا ساخت پنجره‌های جدید: شباهت‌ها و تفاوت‌ها

ساخت پنجره ، هنگام خرید پنجره برای ویلا یا خانه خود با دو نوع پنجره روبرو می شوید: پنجره های تعویضی و پنجره های نوساز. آیا باید بین پنجره ها یکی را انتخاب کنید؟ در کجا از پنجره های جایگزین در مقابل پنجره های جدید استفاده می شود؟

چه وقت پنجره جایگزین و چه وقت ساخت پنجره جدید؟

شباهت بین پنجره‌ های جایگزین و پنجره‌ های جدید در این است که هر دو نوع پنجره نتیجه یکسانی را پس از نصب به صاحب خانه می‌ دهند: یک پنجره شیشه ‌ای چند جداره مقاوم، قابل پیاده سازی یا ثابت.

پنجره های نوساز و جایگزین متقابل هم هستند و زمانی که به طور گسترده دیوار را بازسازی می ‌کنید یا زمانی که دیوار جدیدی می ‌سازید به کار می رود. اما نوع  تعویضی آن زمانی استفاده می شوند که سیستم دیوار ثابت بماند.

Replacing or building new windows similarities and differences

پنجره ها جدید در مقابل تعویضی

  • دیوارهای جدید یا بازسازی شده
  • فلنج های نیلینگ
  • موجود در مراکز خانگی
  • تعویض پنجره ها
  • دیوارهای موجود
  • بدون فلنج نیلینگ
  • سفارش ویژه محصول

نوع پنجره

پنجره ‌های نوساز: پنجره‌ های نوساز برای دریچه ‌های شفاف در خانه معمولاً بدون هیچ گونه تریم و کناره‌ هایی در جای خود استفاده می ‌شوند. پنجره‌ های نوساز دارای باله‌ های میخی‌ یا چسبنده یا فلنجی در قسمت بیرونی پنجره هستند. برخی از پنجره های نوساز دارای فلنج های نیلینگ جدا شدنی هستند.

پنجره های جایگزین: پنجره های جایگزین، جایگزین پنجره های جدید ساخته شده می شوند. پنجره های تعویضی هیچ باله یا فلنج میخکوبی ندارند. آنها دارای یک طرف صاف برای قرار دادن آسان هستند.

دسترسی

پنجره های نوساز: پنجره های نوساز به راحتی در اکثر مراکز خانه در دسترس هستند و در انبار موجود هستند، اگرچه دامنه اندازه ها محدود است.

جایگزینی پنجره ها: دستیابی به پنجره های جایگزین برای افرادی که خودشان کار را انجام می دهند دشوار است، اگرچه تعدادی از منابع آنلاین برای پنجره های تعویضی وجود دارد. حتی با این وجود، سفارش و نصب پنجره های جایگزین یک پروژه معمولی انجام کار توسط خود نیست.

Replacing or building new windows similarities and differences (5)

محل استفاده

پنجره‌ های جدید: هنگام ساخت سازه ‌های جدید، بازسازی گسترده یا برای تعمیر سازه‌ های موجود که به شدت آسیب دیده ‌اند، از پنجره‌ های جدید استفاده کنید.

پنجره های تعویضی: زمانی که سازه دارای پنجره موجود است و ناحیه پیرامونی آن در شکل مناسبی است از پنجره های جایگزین استفاده کنید.

پتانسیل متقاطع

پنجره‌ های نوساز: تنها زمانی که ممکن است نیاز به استفاده از پنجره‌ های نوساز در وضعیت پنجره‌ های جایگزین داشته باشید، زمانی است که دیوار و چارچوب به شدت خراب شده ‌اند. در این مورد، دیوار نیاز به بازسازی گسترده دارد.

پنجره های جایگزین: به ندرت و یا هیچ وقت، نیازی به استفاده از پنجره جایگزین در شرایط ساخت و ساز جدید وجود ندارد. پنجره های نوساز محصول بهتری برای استفاده در سیستم دیواری جدید هستند.

کارایی

پنجره های جدید: پنجره های جدید در صورت نصب صحیح در برابر آب و هوای بد مقاوم هستند. IGU یا واحد شیشه عایق، همان IGU پنجره جایگزین است.

پنجره های تعویضی: پنجره های تعویضی نیز در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم هستند، اگرچه عدم وجود باله های میخکوبی ویژگی مثبتی نیست.

خودتان آن را انجام دهید

پنجره های جدید: نصب پنجره های جدید نسبتاً آسان است (اگرچه بسیاری از کارهای جانبی دشوار است). وجود پنجره های نوساز در مراکز خانه به این معنی است که این پنجره ها اغلب توسط صاحبان خانه در سوله ها، ساختمان های بیرونی، ADU ها یا در سیستم های دیواری جدید در ساختار اولیه نصب می شوند.

جایگزینی پنجره ها: نصب پنجره های جایگزین برای افرادی که خودشان کار را انجام می دهند به دلیل شرایط سخت دشوار است.

Replacing or building new windows similarities and differences (5)

 

زمان استفاده از پنجره ها جدید

به طور کلی، زمانی که سیستم دیوار در حال ساخت اولیه است یا زمانی که به طور اساسی بازسازی می شود، از پنجره های جدید استفاده کنید. شما همچنین نیاز دارید تا از پنجره های جدید در موارد زیر استفاده کنید:

  • خانه جدید
  • اضافه شدن
  • ADU یا Outbuilding
  • دیوار به شدت آسیب دیده که نیاز به تعمیر زیاد دارد
  • دیوار به هر دلیلی در حال بازسازی اساسی است

ساختن یک خانه جدید

ساختن یک خانه جدید نمونه کامل ساخت و ساز جدید است. بنابراین، نیاز به پنجره های نوساز احساس می شود. هرگز نیازی به استفاده از پنجره های جایگزین نیست زیرا هیچ پنجره ای تعویض نمی شود. همه خانه های جدید از پنجره های نوساز استفاده می کنند.

ساختن یک افزونه

یک نسخه کوچکتر از یک خانه جدید است. مگر اینکه با شرایط بسیار غیرعادی سر و کار داشته باشید، تقریبا همیشه از یک پنجره جدید ساخت و ساز با ملحقات استفاده خواهید کرد. تنها زمانی که ممکن است نخواهید از یک پنجره جدید استفاده کنید، زمانی است که بخشی از یک دیوار موجود را در الحاقیه خود قرار می دهید.

تعویض پنجره بسیار آسیب دیده

هنگامی که پنجره در وضعیت بدی قرار دارد، تقریباً همیشه به این نتیجه می رسد که ناحیه محیطی در وضعیت بدی قرار دارد.

قاب اطراف پنجره، نمای بیرونی، دیوارهای خشک داخلی، گل میخ های دیوار، و حتی پوشش کف و زیر کف ممکن است توسط موریانه ها پوسیده شده باشد و در معرض خطر قرار گرفته باشند. حتی اگر فقط حذف تریم پنجره بیرونی باشد، پنجره های جدید همچنان گزینه بهتری هستند.

از آنجایی که شما نیاز به انجام کارهای نجاری گسترده دارید، نصب یک پنجره جدید به همان اندازه ساده، آسان و ارزان خواهد بود که یک پنجره جایگزین نصب می شود.

یک پنجره جدید، ساخت قابل توجهی خواهد بود و عایق بهتری را از عناصر نسبت به پنجره جایگزین فراهم می کند. به دلیل باله های میخکوب متصل شده، نسبت به پنجره های جایگزین نسبت به آب و هوا مقاوم تر خواهد بود.

زمان استفاده از پنجره ها جایگزین

به طور کلی، زمانی از پنجره های جایگزین استفاده کنید که دیوار قبلاً ساخته شده باشد و به هیچ وجه نمی توان آن را مختل کرد (به جز برداشتن پنجره موجود و جایگزینی تزئینات داخلی و پوشش بیرونی). پنجره های جایگزین برای موارد زیر بهترین گزینه هستند:

  • تعویض یک به یک پنجره های موجود
  • پنجره نوساز با باله های میخکوبی که برای جدا شدن طراحی شده اند
  • دیوار باید تا حد امکان در جای خود بماند

Replacing or building new windows similarities and differences (5)

جایگزین کردن یک پنجره موجود

نصب پنجره نوساز در یک دیوار خوب آسیب بیشتری نسبت به نصب پنجره جایگزین برای شما ایجاد می کند. پنجره، دیوار، تزئینات، و عناصر جانبی همه به هم متصل هستند. وقتی یک عنصر را تغییر می دهید، عناصر دیگر را تغییر می دهید.

ارزش بالا در استفاده از پنجره های جایگزین این است که آنها به گونه ای طراحی شده اند که به صورت افقی به داخل لغزنده و در عین حال جایگزین حداقل عناصر دیگر می شوند. معمولاً پنجره ‌های تعویضی به برخی تغییرات حداقلی و موقتی مانند حذف تزئینات داخلی نیاز دارند.

با این حال، تا زمانی که تریم با دقت برداشته شود، معمولاً می توان آن را به صورت یک به یک جایگزین کرد. معمولاً پس از تعویض تریم مقداری رنگ آمیزی لازم است.

استفاده از پنجره های جدید با باله های جدا شدنی

اگر پنجره های نوساز دارای پره های قالبی هستند و پنجره های جایگزین فاقد باله هستند، آیا منطقی است که بتوانید باله های متصل به اولی را بردارید و آنها را به دومی بچسبانید؟ در حالی که این امر رایج نیست، در موارد معدودی امکان پذیر است.

برخی از برندهای پنجره های نوساز دارای باله هایی هستند که به صورت شکسته یا بریده طراحی شده اند. این بهترین ابزار ممکن را برای این پنجره ها فراهم می کند. به طور کلی، جدا کردن باله های قالب گیری شده از پنجره های نوساز که دارای باله های قابل جدا شدن عمدی نیستند، توصیه نمی شود.

ممکن است هنگام برش، ساختار پنجره را به خطر بیندازید یا شیشه های ارسی را بشکنید. همچنین، صاف کردن لبه‌ های بیرونی پنجره به اندازه ‌ای دشوار است که پنجره محکم در جای خود بلغزد و در برابر هوا مقاوم باشد.