5 راه برای تضمین بهره وری انرژی خانه شما

پنج نکته برای کمک به بهبود بهره وری انرژی خانه

مصرف انرژی خانه و نگهداری از انرژی شما یک چهارم تولید کربن منزل را تشکیل می دهد. در اینجا پنج نکته برای کمک به بهبود بهره وری انرژی خانه از شروع فرآیند ساخت و ساز تا انتها آورده شده است.

Five ways to ensure the energy efficiency of your home (2)

 

از نور خورشید به نفع خود استفاده کنید

هنگامی که به نورپردازی خانه جدید خود فکر می کنید، مکان و جهت را در نظر بگیرید تا میزان نور طبیعی را که خانه تان دریافت می کند به حداکثر برسانید.

مکان دقیق به طراحی خانه و آب و هوایی که در آن خانه را می سازید بستگی دارد. از سازنده خود در مورد نحوه قرارگیری خانه خود در زمین ساخت و ساز برای دریافت بهترین نتیجه راهنمایی بخواهید.

مطمئن شوید که از عایق کافی استفاده می کنید

عایق کاری خانه شما مقاومت در برابر جریان گرما را ایجاد می کند. هر چه عایق مقاومت بیشتری ایجاد کند هزینه های گرمایش و سرمایش شما کمتر خواهد بود. عایق کاری مناسب خانه، زندگی را نیز برای خانواده شما راحت تر می کند.

مواد عایق می توانند طیف وسیعی از فایبرگلاس تا پشم سنگ، سلولز و الیاف طبیعی را تا تخته های فوم سفت و فویل های براق اجرا کنند.

اثربخشی عایق خانه شما از نظر مقاومت حرارتی یا R-value رتبه بندی می شود. R-value بر اساس نوع عایق، ضخامت و چگالی آن تعیین می شود و هر چه مقدار R بالاتر باشد، عایق موثرتر است.

Five ways to ensure the energy efficiency of your home (2)

نصب پنجره ها و درب های عالی

بعد از اینکه خانه خود را از نظر روشنایی کارآمد کردید و در روز آن ها را تنظیم کردید، همچنین مایل خواهید بود پنجره ها و درهای مناسب را برای حفظ این کارایی انتخاب کنید.

انتخاب پنجره ‌ها و درب ‌های دارای رتبه ‌بندی ENERGY STAR هزینه ‌های انرژی خانه شما را به طور متوسط ۱۲ درصد در سراسر کشور کاهش می ‌دهد. علاوه بر این، همچنین این درب و پنجره ها از شما در برابر سرمای زمستانی محافظت می کنند و به شما کمک می کنند تا بر گرمای تابستان غلبه کنید.

همچنین پنجره های ENERGY STAR® دارای روکشی هستند که مانند یک ضد آفتاب عمل می کند تا اشیاء با ارزش شما را از اشعه های مضر فرابنفش در امان نگه دارد. این بدان معناست که پرده‌ ها، کف‌ پوش ‌های چوبی و عکس ‌های مورد علاقه ‌تان پس از سال ‌ها قرار گرفتن در معرض نور خورشید، محو نمی ‌شوند و تغییر رنگ نمی‌ دهند.

Five ways to ensure the energy efficiency of your home (2)

یک سیستم گرمایش کارآمد نصب کنید

نیمی از مصرف انرژی خانه شما توسط وسایل گرمایش و سرمایش مصرف می ‌شود، بنابراین تصمیم ‌گیری هوشمندانه در مورد سیستم ‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع خانه تان می‌ تواند تأثیر بیشتری از آنچه فکر می ‌کنید بر خانه شما داشته باشد.

هنگامی که سیستم خود را نصب کردید، با تعویض به موقع فیلتر هوا، تنظیم سالانه آن و نصب یک ترموستات قابل برنامه ریزی، مطمئن شوید که از آن به درستی نگهداری می کنید.

مصرف انرژی خانه خود را ارزیابی کنید

وسایلی که هر روز استفاده می کنید به کاهش تولید کربن خانه شما نیز کمک می کنند. انتخاب لوازم خانگی از خطوط ENERGY STAR® به شما کمک می کند در هزینه های انرژی خانه خود صرفه جویی کنید.

بسیاری از انواع مختلف لوازم خانگی دارای رتبه ENERGY STAR® هستند، بنابراین چه به دنبال یک ماشین ظرفشویی جدید، یک دستگاه تهویه مطبوع یا یک تلویزیون جدید باشید، بهترین تصمیم را گرفته اید.