سه روند ساختمان سازی در سال 2023

سال جدید و روندهای جدید! برخی از روندهای ساخت و ساز در سال 2023 منحصر به این سال هستند. همان مسائلی که سال گذشته گریبان صنعت را گرفت (کمبود نیروی کار، اختلالات زنجیره تامین، هزینه های بالای مواد، حاشیه سود کمتر و غیره) ما را در سال 2023 دنبال می کند.

میان این چالش‌ های طولانی مدت، تورم بالا و افزایش مداوم نرخ‌ های بهره، توسعه ‌دهندگان و پیمانکاران بیش از هر زمان دیگری برای تامین منابع، کارگران و تداوم کسب ‌و کار خود رقابت می‌ کنند.

 

روندهای ساخت و ساز برتر 2023 که آینده این صنعت را شکل می دهد

نرخ بیکاری، آمادگی کارگران ماهر برای بازنشستگی، تأخیرهای مداوم زنجیره تامین و فشار به سمت دیجیتالی شدن صنعت ساخت و ساز را در سال جاری به چالش خواهد کشید.

همچنین سال 2023 چالش های غیرقابل پیش بینی بیشتری را برای مدیران شرکت ها و مدیران پروژه به ارمغان می آورد و مدیریت برنامه ها، بودجه ها و جدول زمانی را به چالش می کشد. این چالش ‌ها احتمالاً در ماه‌ های آینده منجر به حاشیه ‌های سود کمتری خواهند شد.

اما ما همچنین این فرصت را داریم که از این روندها نهایت استفاده را ببریم، سودآوری خود را تقویت کنیم، نیروی کار خود را بهبود بخشیم و حاشیه سود خود را با استراتژی های درست افزایش دهیم.

 

Three construction trends in 2023

روندهای برتر صنعت ساخت و ساز در سال 2023 به شرح زیر است:

شرکت های ساختمانی همچنان با کمبود نیروی کار جهانی دست و پنجه نرم می کنند.

کمبود نیروی کار ماهر چند سالی است که در این صنعت به یک مسئله تبدیل شده است و این روندی است که به این زودی ها از بین نمی رود. و در حالی که این یک مشکل خاص ساخت و ساز نیست، صنعت ما بیش از سایرین تحت تأثیر کمبود مداوم کارگر قرار گرفته است.

در ایالات متحده، این کمبود تنها با افزایش پروژه های مسکونی و تجاری، افزایش تقاضا برای نیروی کار و بدتر شدن شکاف بین عرضه و تقاضا بیشتر می شود.

به گفته آنیربان باسو، اقتصاددان، صنعت ساختمان در سال جاری به نزدیک به 600000 کارگر جدید نیاز خواهد داشت و اگر هزینه های ساخت و ساز به روند صعودی خود ادامه دهند، این تعداد افزایش خواهد یافت.

و این مشکل فقط در ایالات متحده نیست. شرکت های ساختمانی در سراسر جهان به دنبال راه هایی برای حل کمبود نیروی کار ماهر خود هستند.

سال گذشته، کمبود مشاغل ساختمانی در کانادا در بالاترین سطح خود قرار داشتند و هیچ نشانه ای از بهبود در سال 2023 وجود نداشت. بریتانیا، فرانسه، آلمان و کشورهای سراسر اتحادیه اروپا همگی در یک وضعیت هستند.

Three construction trends in 2023

شرکت های ساختمانی برای حفظ حاشیه سود خود از طریق اختلالات زنجیره تامین مبارزه می کنند.

ما به خوبی می دانیم که از زمان شروع همه گیری در سال 2020 چه اتفاقی برای زنجیره تامین چه اتفاقی افتاد، اما در سال 2023 چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟ متأسفانه، تقریباً آنچنان که می خواهیم بهبود نخواهد یافت.

بین اختلالات زنجیره تامین، تورم جهانی و پیش ‌بینی کاهش ساخت ‌و سازهای جدید، فشار بیش از هر زمان دیگری بر حاشیه سود ناچیز ما قرار دارد.

و در میان هزینه ‌های بالای مصالح ساختمانی، کمبود نیروی کار، هزینه‌ های حمل ‌و نقل، شرایط آب و هوایی بد و سایر رویدادهای جهانی، اختلالات زنجیره تامین که با آن مواجه بوده‌ ایم به نظر می ‌رسد در سال 2023 بدتر شود.

این کمبودها باعث شده است که بسیاری از شرکت های ساختمانی متریال مد نظر خود را از قبل سفارش دهند. با این حال، این پول نقد آن ‌ها را به هم متصل می ‌کند، هزینه ‌های ذخیره‌ سازی جدیدی را بر صنعت اعمال می ‌کند و ریسک بیشتری را به صنعتی که تا پیش از این غیرقابل پیش ‌بینی بود، اضافه می ‌کند.

البته، کمبود نیروی کار بر حاشیه سود ما نیز تأثیر می گذارد و با توجه به اینکه یک پنجم کارگران این صنعت در چند سال آینده بازنشسته می شوند، نیاز به هزینه بیشتر برای جذب و آموزش کارگران جوان همچنان افزایش می یابد. در حالی که این امر امروز باعث کاهش سود ما می شود، اما برای آینده شرکت ها و صنعت به طور کلی ضروری است.

سازمان های صنعت ساختمانی که نتوانند فناوری های نوظهور را بپذیرند، عقب خواهند ماند.

صنعت ما ممکن است در انطباق با روش ‌ها و فناوری های جدید کند باشد، اما هر چه بیشتر دیجیتالی ‌سازی را به تعویق بیندازیم، زمان بیشتری برای رسیدن به رقبای استفاده ‌کننده از آخرین فناوری ساخت ‌و ساز نیاز خواهد بود.

فناوری در حال تغییر صنعت ساخت ‌و ساز است، اما سازمان‌ ها همچنان به روش‌ های سنتی‌ تر و فرآیندهای کاغذی تکیه می ‌کنند و دلایلی مانند کمبود بودجه، نیروی کار و آگاهی را برای این عقب ماندگی ذکر می ‌کنند.

شرکت ‌ها در سرتاسر جهان در حال سرمایه ‌گذاری بر روی نرم ‌افزار ساختمانی هستند تا بهره ‌وری را هم در داخل و هم در خارج از سایت بهبود بخشند. مک‌کینزی سال‌ ها پیش اظهار داشت که اکثر پروژه‌ های ساخت ‌و ساز با هزینه و بودجه بیش از حد مواجه می‌ شوند و این گفته هنوز در سال 2023 صادق است.

پیاده ‌سازی اپلیکیشن ‌های مدیریت سایت ساخت ‌و ساز می ‌تواند به سازمان ‌ها کمک کند تا با ساده‌ سازی ارتباطات و فرآیندهایشان برای کاهش دوباره کاری که یکی از مهمترین دلایل کاهش بهره‌ وری است، با مشکلات مرتبط با کمبود نیروی کار و اختلالات زنجیره تامین مبارزه کنند.

 

Three construction trends in 2023

از روندهای ساخت و ساز در سال 2023 جلوتر باشید تا از قیمت نهایی خود بهره ببرید

کلید شروع قوی در سال 2023 آمادگی است. طبق آخرین چشم انداز صنعت شرکت مطرح Deloitte، یکی از بهترین راه ها به جهت آماده شدن برای نوساناتی که با آن مواجه هستیم،

افزایش استفاده از فناوری های دیجیتال مانند نرم افزار مدیریت ساخت و ساز برای بهبود بهره وری و کارایی خود در طول اختلالات مداوم در صنعت است. اگر می خواهید از رقبای خود جلوتر بمانید، زمان دیجیتالی سازی فرآیندهای خود اکنون فرا رسیده است.