نشانه‌های مشکل دار بودن فوندانسیون ساختمان چیست؟

مشکل دار بودن فوندانسیون ساختمان ممکن است گمراه کننده باشند زیرا می‌توانند در ابتدا بی‌عیب و نقص به نظر برسند. برای مثال آیا ترک‌های آجر یا آن ترک کوچک در دیوار زیرزمین معنایی ندارد یا اینکه نشانه فرو رفتن خانه در زمین است؟

نشانه‌های دیگر همچون جدا شدن فریم درب/قاب پنجره یا درهای خارج از چارچوب، نشان دهنده عیب در فونداسیون خانه است. باید با متخصصان بررسی کنید و ببینید آیا مشکلی در فونداسیون وجود دارد که باید به سرعت برطرف شود یا خیر.

چگونه مشکلات فونداسیون در خانه را تشخیص دهیم

هر اتاق خانه را بررسی کنید. دیوارها را با دقت بررسی کنید و به محل اتصال دیوار و سقف توجه کنید. مشکلات پی خانه یا دال می‌تواند باعث جدا شدن دیوارها از سقف شود.

ترک‌هایی که روی دیوارها هستند منجر می‌شوند تا هر دیواری که به سمت بیرون خم شود یا اینکه با قالب‌گیری مشکلش حل شود و تخته‌های قرنیز که از گوشه‌های خود می‌شکند و باید ایرادشان برطرف شود از دیگر علائم خطر هستند.

نشانه‌های مشکل دار بودن فوندانسیون ساختمان

به بیان ساده، مشکلات پایه اغلب به دلیل حرکت و جابجایی زمین در زیر ملک ایجاد می‌شود. برخی از علائم و نشانه‌های این مشکلات عبارتند از:

  • رطوبت در زیرزمین
  • حشرات زیرزمینی
  • طبقاتی که ناهموار و آویزان هستند
  • دیوارهایی که ترک خورده و خم شده‌اند
  • درهای کج
  • ترک دودکش
  • آب در زیر خانه

رویه تعمیر

چقدر زمان باید برای فرآیند تعمیر اختصاص دهید؟ جای تعجب نیست که پاسخ به شدت به میزان آسیب بستگی دارد. برای اینکه به شما یک ایده بدهیم که برخی از این فرآیندها چقدر طول می‌کشد موارد زیر را ببینید:

  • تعمیرات ترک: چندین ساعت
  • دیوارها: چند روز
  • ستون: تا یک هفته

عوامل موثر بر جدول زمانی:

اندازه خانه (مشکل فنداسیون خانه 800 فوت مربعی نسبت به خانه 3000 فوت مربعی سریعتر رفع می‌شود)

  • مواد استفاده شده (پایه‌های حفر شده، به عنوان مثال، استفاده از بتن ریزی که نیاز به زمان برای خشک شدن دارد)
  • دامنه موضوع (اگر فونداسیون خانه نیاز به تثبیت داشته باشد، هر چه پایه‌های بیشتری مورد نیاز باشد، زمان بیشتری طول می‌کشد)
  • فصل (اگر زمین یخ زده باشد، پروژه‌ها می‌توانند به تعویق بیفتند)

آیا زندگی در خانه‌ای که دارای مشکلات اساسی است بی‌خطر است؟

بسیاری از افراد معتقدند که مشکل فونداسیون خطرناک است. در حالی که مشکل فونداسیون می‌تواند خطرناک باشد، بعید است که به این زودی باعث فرورفتن سقف‌ها شود.

ممکن است در خانه‌ای زندگی کنید که مشکلات فونداسیون دارد. در واقع بسیاری از افراد در این خانه‌ها زندگی می‌کنند (گاهی بدون اینکه متوجه شوند). بسیاری از مشکلات سال‌ها طول می‌کشد تا به مشکلاتی بزرگ تبدیل شوند و جان مردم را به خطر بیندازند.

مشکلات ثانویه در نتیجه نقص فونداسیون ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، اگر فونداسیون خانه ضعیف باشد، ممکن است دچار فرونشست شود و در نتیجه دیوارها ترک خورده، کف پوش ناهموار شده، درها بسته نشوند و مشکلات متعدد دیگری ایجاد شود.

اگر مشکلات فونداسیون خود را پیش از ایجاد مشکلات ثانویه حل کنید، در هزینه تعمیرات صرفه‌جویی خواهید کرد.

هر چه فونداسیون خانه را با حالت فرسودگی بیشتر رها کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که با آسیب بیشتری به دیگر قسمت‌های خانه خود دست و پنجه نرم کنید، که یا هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت یا ارزش فروش ملک شما را کاهش می‌دهد.

فونداسیون یک خانه امری حیاتی است

اکثر صاحبان خانه اهمیت فونداسیون خانه را درک می‌کنند، اما چقدر حیاتی است؟ پاسخ «به شدت حیاتی» است. فونداسیون خانه چیزی بیش از یک پشتیبانی ساده از ساخت‌وساز خانه انجام می‌دهد.

فونداسیون یکی از اجزای مهم خانه است: از آب‌های زیرزمینی مضر جلوگیری می‌کند، در برابر تاثیر خاک اطراف آن مقاومت می‌کند و به عایق‌بندی خانه کمک می‌کند.

اساسا اگر برای خانه‌ای که با فونداسیون پشتیبانی می‌شود ارزش قائل هستید، باید داشتن یک فونداسیون محکم و قوی را در اولویت قرار دهید.

فونداسیون خانه مشابه ستون فقرات است. همه چیز را صاف نگه می‌دارد. اگر سلامت ستون فقرات شما خوب نباشد، احساس ناراحتی می‌کنید. هر چه بیشتر برای درمان صبر کنید، درد و رنج بیشتری را تحمل خواهید کرد. اگر هر لحظه فونداسیون خانه خراب شود، دچار مشکل بزرگی خواهید شد.

سخن پایانی

فونداسیون خانه یک پی محکم را ارائه می‌دهد که برای مقاومت در برابر بادهای شدید لازم است. ترک‌های بتن، کف‌های ناهموار و در و پنجره‌هایی که در اثر فرورفتگی به درستی بسته نمی‌شوند، همگی نشانه‌ای از مشکلات فونداسیون هستند. برقراری تماس را تا زمانی که مشکل احتمالی روی دستان خود ندارید، به تعویق نیندازید.

شرکت مهندسی آذرپاد تیسفون ، مشاوره و مجری ساخت انواع کاربری مسکونی ، اداری ، بیمارستانی و ورزشی و تفریحی است. ساخت ویلا و آپارتمان شخصی خود را را با بهترین کیفیت به ما بسپارید.