مواردی که باید هنگام انتخاب زمین برای ساخت خانه جدید در نظر بگیرید

زمین برای ساخت و ساز: ساختن یک خانه جدید یک کار هیجان‌انگیز و در عین حال ترسناک است. هنگام ساخت‌وساز، مسئول انتخاب تک تک جنبه‌های خانه خود هستید. کاشی، کفپوش، کابینت، نمای سایدینگ. در واقع همه چیز.

اما پیش از شروع هر یک از اینها، اولین قدم برای ساختن خانه جدید خود، انتخاب قطعه زمینی است که قرار است خانه را در آن بسازید. انتخاب زمین مناسب برای ساخت خانه می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد.

عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید چرا که تا ابد محل قرار گرفتن دائمی خانه شما خواهد بود! در این مقاله مواردی آورده شده است که باید هنگام خرید زمین در نظر بگیرید:

بهترین زمین برای ساخت و ساز چگونه باید باشد؟

1. زمین بیشتر یا محله؟

یکی از اولین چیزهایی که باید تصمیم بگیرید این است که آیا می‌خواهید در یک محله در حال توسعه خانه خود را بسازید یا در یک منطقه خصوصی‌تر با زمین بیشتر. هر دو مزایای خود را دارند.

یک محله جدید جامعه، دسترسی آسان‌تر به نیازها را ارائه می‌دهد و اغلب با امکانات دیگری مانند استخر و کلوپ همراه است، اما می‌توانند انجمن‌های صاحب خانه (HOA)، همسایه‌های فضول، و محدودیت‌های بیشتری نیز وجود داشته باشند.

داشتن زمین به معنای حفظ حریم خصوصی، فضا، قوانین کمتر، عدم محدودیت در ظاهر خانه و امکانات به ظاهر بی‌پایان است، اما بیشتر اوقات به این معنی است که شما از امکانات ضروری مانند فروشگاه‌های مواد غذایی و خدمات عمومی دورتر هستید.

2. مکان

انتخاب منطقه‌ای که می‌خواهید در آن زندگی کنید یک تصمیم بزرگ است. به این فکر کنید که چه امکاناتی برای شما مهم است. رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، سرگرمی و خدمات اضطراری ممکن است همه چیزی باشند که برای شما مهم هستند.

مدتی را در منطقه بگذرانید تا مطمئن شوید همان جایی است که می‌توانید طولانی مدت در آنجا زندگی کنید!

3. رشد منطقه

به مناطقی که رشد بالایی دارند توجه زیادی داشته باشید، به خصوص اگر قصد ندارید خانه ابدی خود را در آنجا بسازید. این به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که در زمان فروش خانه خود سود خوبی خواهید داشت. در مناطقی که تمایل بسیاری نسبت به آن‌ها نشان داده می‌شود، به محله‌های جدید توجه داشته باشید.

4. آمادگی زمین

همه زمین‌ها آماده ساختن نیستند. می‌توانند آماده ساخت، بهبود نیافته یا خام باشند. زمین خام هنوز در وضعیت طبیعی خود قرار دارد و هیچ برنامه‌ای (در حالی که غیرممکن نیست) برای توسعه در آینده نزدیک وجود ندارد.

خرید زمین خام برای ساخت‌وساز به دلیل مراحلی که برای آماده‌سازی آن انجام می‌شود، توصیه نمی‌شود. زمین اصلاح نشده زمینی است که پاکسازی شده اما فاقد امکانات مورد نیاز برای ساخت‌وساز مانند گاز، آب و برق است.

زمین بهبود نیافته می‌تواند چند ماه به جدول زمانی ساختمان شما اضافه کند. زمین‌های آماده ساخت اغلب در توسعه محله‌های جدید قرار دارند و همانطور که اشاره شد آماده ساخت هستند.

5. خطرات سیل

سیل‌های احتمالی و دیگر رویدادهای طبیعی را بررسی کنید. اگر زمین در دشت‌های سیلابی یا نزدیک آن باشد، دریافت وام و بیمه ممکن است دشوار باشد و بعدا مشکلاتی را ایجاد کند.

6. ایرادات قانونی

منطقه بندی، نقشه‌برداری، محدودیت‌های سند، و حق وام، همه از نگرانی‌های قانونی هستند که باید پیش از خرید زمین مراقب آن‌ها باشید. این مشکلات می‌توانند روند ساخت‌وساز شما را به تاخیر بیاندازند یا متوقف کنند.

7. محدودیت‌های وام

وام دهندگان هنگام تایید وام برای ساخت‌وساز جدید، زمین‌های آماده ساخت را ترجیح می‌دهند. پیش از جستجوی زمین مطمئن شوید که محدودیت‌های وام خود را می‌دانید. گرفتن وام برای زمین خام یا اصلاح نشده بسیار دشوارتر است.

8. محیط زیست

همیشه پیش از خرید به محیط اطراف زمین توجه کنید. خاک، سطوح رادون، شیب‌های تند، فرسایش، قرار گرفتن در معرض آفتاب، آب و سایر موارد ظریف مانند دام‌های بدبو یا مسیرهای پر سر و صدا در اطراف را بررسی کنید.

ساختن خانه زمان هیجان‌انگیزی در زندگی شماست و نباید استرس زیادی به همراه داشته باشد. توجه به چیزهای بزرگ و کار با یک سازنده خانه حرفه‌ای به کاهش بخشی از این استرس کمک می‌کند.

نیاز به ساخت ویلا در بهترین حالت و شخصی ساز دارید؟ چرا با شرکت مهندسی آذرپاد تیسفون تماس نمی‌گیرید؟