آنچه باید در مورد رنگ زدن رادیاتور (شوفاژ) بدانیم

چرا رادیاتور را رنگ کنیم؟

رنگ زدن شوفاژ : رادیاتورها مزیتی در بسیاری از خانه‌ها هستند و اغلب نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. ممکن است نشانه‌هایی از سن مانند زنگ زدگی، تراشه در رنگ، یا رنگ نامناسبی وجود داشته باشد که با دکوراسیون فعلی جور در نمی‌آید.

با انجام یک رنگ‌آمیزی جدید، می‌توانید از میزان تغییر فضا شگفت‌زده شوید. رنگ‌آمیزی رادیاتور می‌تواند آن را به یک ویژگی برجسته در یک اتاق تبدیل کند، دکوراسیون دیگر را بهبود بخشد، یا آن را با پس‌زمینه ترکیب کند. انتخاب با شماست، اما تمام موارد فوق با یک رنگ‌آمیزی جدید شروع می‌شود.

این مطلب در مورد زیباسازی فضای داخلی ساختمان است. اگر نیاز به ساختمان یا ویلاسازی دارید با شرکت مهندسی آذرپاد تیسفون تماس بگیرید.

مرحله 1: رادیاتور را خاموش کنید

پیش از اقدام به رنگ‌آمیزی رادیاتور، باید آن را کاملا خاموش و کاملا سرد کنید. اگر گرم باشد، رنگ به سطح نمی‌چسبد یا به خوبی خشک نمی‌شود، بنابراین این اولین مرحله برای گرفتن بهترین نتیجه از رادیاتور رنگ‌شده ضروری است.

در مرحله بعد، انتخاب رنگ و آستر مهم است. اگر رادیاتوری که کار نمی‌کند رنگ شده است، هم آستر و هم رنگی که استفاده می‌کنید باید در برابر زنگ زدگی مقاوم باشند. اگر یک رادیاتور رنگ‌آمیزی شده باشد، آستر و رنگ باید بتوانند در برابر زنگ زدگی مقاومت کرده و در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کنند.

مرحله 2: سطح را تمیز کنید

محل را پاک کنید و سطح رادیاتور را تمیز کنید. به احتمال زیاد، اطراف رادیاتور و خود رادیاتور ممکن است در طول سالیان کثیفی، چربی، گرد و غبار و کثیفی انباشته شده باشد و داشتن سطح تمیز به اطمینان از یک رنگ‌آمیزی صاف و موفق کمک می‌کند. تمیز کردن محل ممکن است شامل پاک کردن با پارچه مرطوب، سمباده زدن نقاط زبر یا زنگ‌زدگی و پاک کردن هر گونه زباله ناخواسته باشد.

مرحله 3: آستر مناسب را انتخاب کنید

با رنگ و آستر مناسب، رادیاتور را با آستر گفته شده بپوشانید و پیش از ادامه اجازه دهید کاملا خشک شود. برای داشتن یک پایه خوب و محکم، آستر باید به آرامی اعمال شود.

مرحله 4: رنگ کردن

زمان نقاشی است! وقتی که آستر کاملا خشک شد، رادیاتور را با پارچه‌ای پاک کنید تا گرد و غبار اضافی پاک شود و بعد شروع به رنگ‌آمیزی کنید. بین هر لایه باید 5 تا 7 دقیقه زمان خشک شدن وجود داشته باشد و با هر لایه اضافی رنگ و ضخامت رنگ افزایش یابد. پس از خشک شدن رنگ، می‌توان چند لایه دیگر اضافه کرد تا به ظاهر دلخواه برسید.

مرحله 5: احتیاط کنید

نکته دیگری که باید در مورد رنگ‌آمیزی رادیاتور در نظر گرفت، فرآیند رنگ‌آمیزی خود لوله‌ها است. مراقب باشید که روی شیرهای رادیاتور را رنگ نکنید تا مطمئن شوید که به خوبی آب‌بندی نمی‌شوند. با یک رادیاتور تازه رنگ شده سعی کنید چند روز بدون روشن کردن آن خشک شود تا سطح رنگ کاملا سفت شود و شکل بگیرد.