اجرای آبنما و استخر

اجرای آبنما و استخر

آب‌نماها می‌توانند حس جذابیت را به استخر شما اضافه کنند و آن را به فضایی آرامش‌بخش و لذت‌بخش‌تر تبدیل کنند. آب‌نماها بخش افزودنی عالی برای هر استخر شنا هستند که می‌توانند به بهبود ظاهری و جذابیت کلی منطقه کمک کنند. طیف گسترده‌ای از آب‌نماهای مختلف در بازار موجود است، بنابراین مهم است که قبل از تصمیم‌گیری نهایی، کمی وقت بگذارید تا همه گزینه‌های مختلف را بررسی کنید.

برخی از آب‌نماهای محبوب عبارت‌اند از ویژگی‌های آبشار، فواره‌ها و حتی ویژگی‌های سنگ‌های جوشان. مهم نیست که در نهایت در مورد چه نوع ویژگی آبی تصمیم می‌گیرید، مهم این است که مطمئن شوید که به‌درستی نصب شده است تا از هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری شود.

نیاز به ساخت ویلا دارید؟ چرا با آذرپاد تیسفون تماس نمی‌گیرید.

انواع آبنما

ویژگی‌های آب استخر می‌تواند شامل هر چیزی از فواره و آبشار گرفته تا حباب‌های ساده باشد. این موارد یک راه عالی برای افزودن جذابیت و زیبایی به استخر و همچنین کمک به هوادهی آب هستند.

انواع مختلفی از آبنما استخر در بازار موجود است، بنابراین انجام برخی تحقیقات برای یافتن بهترین گزینه برای نیازهای شما بسیار مهم است. در اینجا به برخی از محبوب‌ترین انواع آب‌نماهای استخر نگاهی می‌اندازیم.

  • آبنما دیواری
  • آبنما سنگی صخره‎ای
  • آبنما موزیکال
  • آبنما فواره‎ای
  • آبنما شیشه‎ای
  • آبنما حبابی و…

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید!

فواره‌ها

فواره‌ها یک آبنمای کلاسیک استخر هستند که می‌توانند هم سبک و هم عملکرد را به استخر شما اضافه کنند. اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند، بنابراین باید بتوانید آب‌نمایی را پیدا کنید که کاملاً متناسب با ابعاد استخر شما باشد. آب‌نماها نیز در سبک‌های مختلف، از ساده و ظریف گرفته تا پیچیده‌تر و آراسته‌تر هستند.

آبشارها

آبشارها یکی دیگر از انواع محبوب آبنما در استخر هستند. مانند فواره‌ها، آنها در اشکال و اندازه‌های مختلفی هستند که می‌توانید متناسب با ابعاد استخر آن‌ها را انتخاب کنید. آبشارها نیز در طیف گسترده‌ای از سبک‌ها، از ساده تا موزیکالوجود دارند.

حباب‌سازها

حباب‌ها نوع کمتری از ویژگی‌های آبنماهای استخر هستند، اما می‌توانند جلوه منحصربه‌فردی را به استخر شما اضافه کنند. حباب‌سازها با ایجاد جریانی از حباب‌ها که به سطح استخر می‌آیند، بر زیبایی محیط و استخر می‌افزایند.

مراحل طراحی و ساخت آبنمای ویلا

تخریب و زیرسازی، ایجاد فضایی مناسب برای اجرای و طراحی آبنمای ویلا نیازمند زیرسازی است.

  • ساخت سازه اصلی آبنما، باکس آب ریز
  • شیب بندی مناسب به فراخور نوع سازه آبی
  • سیمانکاری و عایق کاری و آب بندی اولیه به کمک مواد آب بند کننده

ایزولاسیون مهمترین بخش در ساخت طراحی آبنمای ویلا ست. عدم عایق بندی مناسب با اندک تکانه ای در سازه اصلی طراحی آبنما منجر به باز شدن درزه در سازه خواهد شد که به علت خاصیت موئینگی آب حرکت موئی آب در سازه و از هم پاشیدگی آن به مرور زمان را در پی خواهد داشت.

تاسیسات مکانیکال آبنما، لوله کشی، پمپ، لوله و اتصالات

الکتریکال و نورپردازی آبنما دیواره نهایی آبنما که ‌می‌تواند سنگ پلاک ساده، سنگ پلاک ابزار خورده، شیشه ، استیل ضد زنگ و یا هر سازه ای که امکان جریان آب بر روی آن فراهم باشد

مزایای استفاده از آب‌نما

نصب آب‌نما باعث ایجاد یک اتمسفر و فضای طبیعی می‌شود. تجربه‌ای که در کنار ساحل، رودخانه و یا آبشار تجربه کرده‌اید را این بار در محیط خانه و آپارتمان مسکونی خود داشته باشید.

 حس آرامش و طبیعت و تأثیری که امواج آب به‌عنوان یکی از عناصر چهارگانه روی روح می‌گذارد غیرقابل‌تفسیر است. صرفاً باید خودتان این حس را تجربه کنید.

 سبب کنترل رطوبت در محیط می‌شود. در بسیاری از فضاهای خشک و بدون رطوبت انسان با مشکلات و بیماری‌های زیادی از جمله خشکی چشم، تنگ شدن خلق‌وخوی و … روبرو می‌شود.

کاهش آلودگی صوتی بخصوص در محیط‌های شلوغ مثل مال‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، ادارات و…

 یون‌های منفی موجود در جریان آب باعث بهبود کیفیت هوای محیط خواهند شد.

پس‌زمینه‌ای جذاب برای ساختمان شما ایجاد می‌شود.

 مراقبت زیادی نیاز ندارد و به‌راحتی می‌توانید به‌صورت دوره‌ای آن را با استفاده از یک سری ابزار ساده تمیز و پاک‌سازی کنید.

اجرای آبنما و استخر

مزیت اجرای آبنما و استخر در ویلا

اگر به دنبال راه‌هایی برای جذاب کردن محیط بیرونی ساختمان ویلای خود هستید می‌توانید از آبنما و استخر استفاده کنید. آب‌نماها می‌توانند جذابیت بصری را افزایش دهند و مکانی را برای استراحت فراهم کنند.در ادامه سه مزیت اضافه‌کردن آبنما و استخر آورده شده است.

می‌توانند فضای آرامش‌بخش‌تری ایجاد کنند

صدای جاری شدن آب بسیار آرامبخش است و می‌تواند به شما کمک کند زمانی که در حال شنا یا وقت گذراندن در کنار استخر هستید، آرامش داشته باشید. همچنین این یک راه عالی برای حذف کردن هر گونه صدای ناخواسته از بیرون است. بیشتر فواره‌هایی که دارای آب متحرک هستند صدای آب جاری را نیز تولید می‌کنند. این صداها می‌توانند شنوندگان را به یاد یک جویبار آرام بیاندازند که به اثر آرام بخش فواره کمک می‌کند. صداهای فواره صداهای محیط را می‌پوشاند. این اثر به عنوان نویز سفید شناخته می‌شود و می‌تواند به کاهش استرس ناشی از صداها کمک کند.

می‌توانند به ویلای شما ارزش بی‌افزایند

اگر به فروش ویلا خود در آینده فکر می‌کنید، آبنماها می‌توانند ارزش آن را افزایش دهند. آن‌ها به عنوان یک بخش مجلل در نظر گرفته می‌شوند که خریداران بالقوه مایل به پرداخت بیشتر برای آن هستند.

ویژگی‌های آبی به استخر شما جذابیت بصری می‌بخشد

انواع مختلفی از آب نماها وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید، بنابراین می‌توانید آبنمایی را انتخاب کنید که کاملاً با سلیقه و سبک کلی استخر و ویلای شما مطابقت دارد.

معایب اجرای آبنما و استخر در ویلا

اضافه کردن آبنما و استخر به ویلا می‌تواند آفات را نیز جذب کند. پشه‌ها، زنبورها و سایر حشرات. اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از این آفات انجام دهید، اما احتمال دارد به طور کامل آنها را از بین نبرد. در حال حاضر بخش سخت اجرای آبنما و استخر در ویلا، نگهداری آن است. تجهیزات نیاز به تعمیر و نگهداری دارند و گاهی اوقات باید مواد شیمیایی اضافه شود تا آب شفاف بماند. خاک برگ، کثیفی و سایر زباله‌ها ‌می‌توانند به مرور زمان جمع شوند و مشکلاتی ایجاد کنند. پمپ‌ها فرسوده می‌شوند، فیلترها نیاز به تمیز کردن دارند. از این رو نگهداری آبنما می‌تواند چالش برانگیز باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید!

مشاوره نیاز دارید؟